wil vista opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

cindel

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2008
Berichten
105
hallo

ik wil me pc helemaal leeghalen op zich geen probleem.
maar ik heb geen cd met windows erop . ik heb toen de tijd de pc besteld bij whekamp en geen cd erbij gekregen.

hoe kan ik dit nu het beste oplossen.

en wil graag alle emails in outlook behouden
 
Laatst bewerkt:
Voor reinstallatie, lees de handleiding die je van Wehkamp hebt gekregen, er zal vast wel een recovery partitie aanwezig zijn die je alleen maar hoeft te activeren.
Wat Outlook betreft. Zorg ervoor dat je in de verkenner 'verborgen bestanden' laat weergeven en ga naar de map waarin Outlook staat. Kopieer de outlook.pst naar een usb stick o.i.d. en later, wanneer je de nieuwe Outlook hebt geïnstalleerd, overschrijf je de nieuwe Outlook.pstin de verkenner met die bewaarde.
 
Laatst bewerkt:
Heb je een sticker op die PC zitten, met b.v. een Windows Vista serial ?
 
Alleen als jij handig bent met pc's 'kun je wat met die serial'. Ik heb namelijk het vermoeden dat Ph3rak jou het 'lenen' van iemands DVD wilde adviseren. Daar is op zich helemaal niets mis mee, da's goed te doen en als je bij het begin je eigen Windows serial invoert dan gaat de installatie van Windows wel lukken.

Meer zorgen maak ik mij om de machine specifieke drivers. Als jij niet een heel klein beetje handig bent met het opzoeken van de voor de in jouw machine zittende hardware, dan is een kale installatie van Windows, zónder de 'Wehkamp' recovery installatie niet direct aan te bevelen.
 
de drivers eerst even opzoeken en opschrijven en later opnieuw instaleren.

of natuurlijk via de acer site . het is namelijk een acer ik zag dat ik dat niet vermeld had.
 
Als jij dat idd. kunt of al een keer hebt gedaan is dat idd. de beste manier.
 
maar dan heb ik nog het probleem dat ik niemand ken met de cd van vista.
die hebben allemaal de niet legale manier gedaan. en daar vertrouw ik niet echt op.

dus moet ik maar gewoon de recovery gebruiken. verdwijnen dan ook alle bestanden die op de pc staan (is wel de bedoeling )
 
Alleen als jij handig bent met pc's 'kun je wat met die serial'. Ik heb namelijk het vermoeden dat Ph3rak jou het 'lenen' van iemands DVD wilde adviseren. Daar is op zich helemaal niets mis mee, da's goed te doen en als je bij het begin je eigen Windows serial invoert dan gaat de installatie van Windows wel lukken.

Meer zorgen maak ik mij om de machine specifieke drivers. Als jij niet een heel klein beetje handig bent met het opzoeken van de voor de in jouw machine zittende hardware, dan is een kale installatie van Windows, zónder de 'Wehkamp' recovery installatie niet direct aan te bevelen.

Je hoeft niets te lenen, met zo'n serial kun je een diskset bestellen bij microsoft ..
 
waar kan ik ervoor zorgen dat hij de verborgen bestanden ook laat zien
 
Verkenner, oraniseren, map en zoekopties, weergave en tot slot vinkje weghalen bij............ da's even naar beneden scrollen.
 
yep gevonden en alles is opnieuw geinstaleerd

bedankt voor de hulp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan