Wil WINWORD ikoontje terug

Status
Niet open voor verdere reacties.

Darcos

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2003
Wanner ik klik op het icoontje van WINWORD moet normaal een wit blad verschijnen dat noemt ‘Document 1 - Microsoft Word’
Door een of andere verkeerde manipulatie staat er echter een vierkantje op waarin lijntjes getekend staan.
Ik kan dit vierkantje met zijn inhoud wel verwijderen, maar dan vraagt men mij om dit lege blad op te slaan. Ik heb de keuze tussen ‘word document’, ‘web document’ en ‘documentsjabloon’ enz…
Wanneer ik nu het witte blad opsla als een ‘web document’ dan ontstaat een document Doc 1 waarvan het icoontje een brief laat zien met bovenaan links de W van word i.p.v. de grote W van WINWORD.
Ik moet dus nu altijd vanuit die brief starten om een wit blad te krijgen. Op het icoontje van WINFORD staat nog altijd het vierkantje met de lijntjes.
Hoe kan ik dit verhelpen.

Misschien is je Normal.dot-bestand corrupt - iets wat in Word wel vaker problemen oplevert.
Zoek het bestand Normal.dot dus even op.
Bij mij staat het in C:\WINDOWS\Application Data\Microsoft\Sjablonen, maar als het daar bij jou niet staat, kun je de zoekfunctie van Windows even gebruiken.
Verwijder het bestand en start Word opnieuw op; er word dan een nieuw Normal.dot-bestand aangemaakt.
Grote kans dat alles dan weer normaal werkt.

Guus.

Hai, :D

Normal.dot corrupt is zeker een optie maar voor mij is de vraag nog niet echt helder.

Is dit Word 97?
Zou je misschien even een plaatje kunnen maken van het probleem? (Printscreen en dan plakken in Paint)

Dit zou het verduidelijken! :thumb:

Hai Guus, :D

Ken er nog wel meer...:p Maar je hebt zeker gelijk dit is en blijft het populairste wondermiddel voor Word-ziektes!

Hoi Joost,

Nu jij je met de vraag bezighoudt, ga ik me erbij afmelden; meer trucs dan Normal.dot ken ik toch niet.:)

Guus.

Onder “C:\WINDOWS\Application Data\Microsoft\Sjablonen”, staan 2 sjablonen maar niet het WINWORD sjabloon zoals op foto 2.
Ik werk met Office 2000.
Bij het openen van WINWORD staat op mijn blank blad een tekeningetje zoals op foto 1.
Ik kan dat wel verwijderen maar dan moet ik het “bewaren als” een document die ikzelf benoem en veranderd het WINWORD icoontje in een zoals op foto 3
Wanneer ik op het WINWORD icoontje klik heb ik terug een document met het verdomde tekeningetje op van foto 1
FOTO’S:
http://home.deds.nl/~vaign96/PC probleem/Foto 1.jpg
http://home.deds.nl/~vaign96/PC probleem/Foto 2.JPG
http://home.deds.nl/~vaign96/PC probleem/Foto 3.JPG

Ik zie dat er een werkbalkje actief is, die mij zo niet bekend voorkomt. Staat naast de icoon voor letterkleur.

Als je die weghaalt, verandert er dan iets?

Dit icoontje geeft de marge aan tussen 2 geschreven lijnen en heeft er dus niets mee te maken.
Ik heb voorheen zelf dit tekeningetje nog gemaakt. Zou het kunnen dat ik het niet meer kan verwijderen omdat er mogelijks kort nadien een reset is uitgevoerd?

Geplaatst door Darcos
Onder “C:\WINDOWS\Application Data\Microsoft\Sjablonen”, staan 2 sjablonen maar niet het WINWORD sjabloon zoals op foto 2.

Ok we praten over Office Xp dus...

Op foto 2 staat geen Winword sjabloon maar een gewoon word document.

Het lijkt erop dat onze Guus het bij het juiste eind heeft. En dat tekeningetje uit foto 1 lijkt opgeslagen te zijn in Normal.dot!

Ga naar:
C:\Documents and Settings\jouw gebruikersnaam\Application Data\Microsoft\Sjablonen

Rechtsklik op het sjabloon Normal en kies Openen! (Let op niet dubbelklikken)

Selecteer het tekeningetje en delete het geheel (OF CTRL+A /Delete)

Sla het document op en sluit Word!
Herstart Word het is nu waarschijnlijk weg.

Overigens vindt ik het wel raar dat jou Shortcut direct naar Winword.exe verwijst.

Een (normale) shortcut van Word ziet er zo uit:
attachment.php

See Yah! :thumb:

Bijlagen

• word icoon.jpg
    word icoon.jpg
    2,3 KB · Weergaven: 104
Laatst bewerkt:
Beste Joost

Ik heb je gouden raad stipt opgevolgd en met succes.
Het verdomde tekeningetje is eindelijk weg.

Hartelijk dank voor je bevattelijke uitleg.

Vriendelijke groeten

Darcos

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan