Wil zelf PC bouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal

Bedankt voor alle reacties,

ik heb alle reacties gelezen en wil jullie bedanken.

Ik heb zelf niets nodig qua backupmogelijkheden, ik ben een gamer en heb niet echt belangrijke bestanden op mijn pc. Dus ik zou misschien beter windows home premium editie kunnen nemen.

- Nog 2 vraagjes:

Ik heb nu "gekozen" voor 64 bits maar is het wel verstandig, ik bedoel: Ik wil graag 4 gig geheugen maar heb ook gehoord dat met 64 bits er veel problemen zijn, wat moet ik doen?

- Als ik FSB van een moederbord 1600 MHZ is en mijn processor 1333 mhz is dat niet verspilt?

Als je niet gaat overclocken dan heeft je moederbord maximaal 1333 nodig. Maar goed, dat betekent niet dat een moederbord kiezen dat wel ondersteuning biedt voor 1600 MHz verspilling is.
Er zijn wel meer voordelen. Zeker als het moederbor ongeveerd net zo duur is.

Hmm, ik dacht er misschien aan om 6 GB geheugen in me pc te nemen, ik werk vaak met veel applicaties tegelijk

- moeten deze van het zelfde merk zijn? Ik bedoel, ik wil graag 2x 2048 + 2x 1024 van een ander merk, is dit mogelijk
- hoeveel watt is aan te raden? 650 of 750?

Mak aub een duidelijkere startpost, waar je volgende dingen zeker in weer geeft!
- Budget  Wat wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?
- Assemblage  Moet de winkel de hardware voor je assembleren of ga je dit zelf doen?
- Besturingssysteem  Heb je al een besturingssysteem? Zo ja welke dan? XP/Vista? Als je er nog geen hebt is Vista Home Premium aanteraden, XP kan natuurlijk ook.
- Winkelkeuze  Heb je nog een voorkeur qua winkel?
- Doel  Wat is het doel van de computer? Gamen? Photoshoppen?
- Overclocken  Ga je met de nieuwe PC overclocken of niet?
- Randapparatuur  Moet er bij het systeem ook nieuwe randapparatuur? Denk aan: Muis/Toetsenbord/Speakers/Monitor.
Als je een nieuwe muis en nieuw toetsenbord wilt ook aangeven of je graag draadloos hebt of liever niet, eventuele andere voorkeuren ook aangeven.
Als je nieuwe speakers wilt ook aangeven wat voor setje je graag zou willen? (2.1, 5.1, 7.1)?
Als je een nieuwe monitor wilt wel aangeven aan welke maat je zat te denken (20”/22”/24” etc. ?)

Mak aub een duidelijkere startpost, waar je volgende dingen zeker in weer geeft!
- Budget  Wat wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?
- Assemblage  Moet de winkel de hardware voor je assembleren of ga je dit zelf doen?
- Besturingssysteem  Heb je al een besturingssysteem? Zo ja welke dan? XP/Vista? Als je er nog geen hebt is Vista Home Premium aanteraden, XP kan natuurlijk ook.
- Winkelkeuze  Heb je nog een voorkeur qua winkel?
- Doel  Wat is het doel van de computer? Gamen? Photoshoppen?
- Overclocken  Ga je met de nieuwe PC overclocken of niet?
- Randapparatuur  Moet er bij het systeem ook nieuwe randapparatuur? Denk aan: Muis/Toetsenbord/Speakers/Monitor.
Als je een nieuwe muis en nieuw toetsenbord wilt ook aangeven of je graag draadloos hebt of liever niet, eventuele andere voorkeuren ook aangeven.
Als je nieuwe speakers wilt ook aangeven wat voor setje je graag zou willen? (2.1, 5.1, 7.1)?
Als je een nieuwe monitor wilt wel aangeven aan welke maat je zat te denken (20”/22”/24” etc. ?)

Budget: €1000
Assemblage: zelf
Vista home Premium
Geen winkel voor keur
Overclocken: nee waarschijnlijk niet
randapparatuur: nee

Wil hem volledig gebruiken voor gamen maar als je het hele topic leest daar is al veel info gegeven

Budget: €1000
Assemblage: zelf
Vista home Premium
Geen winkel voor keur
Overclocken: nee waarschijnlijk niet
randapparatuur: nee

Wil hem volledig gebruiken voor gamen maar als je het hele topic leest daar is al veel info gegeven

Oke.

Zou het zo doen:

Is iets duurder, omdat ik een RAID0 setupje heb gemaakt met 2 super snelle harde schijven, dan weet je zeker dat alles lekker rap gaat. Als je dit teveel van het goede vind kan je er ook 1tje nemen, wel de WD6400AAKS, momenteel sneller dan de Samsung/Seagate's.

Dan de HD4870 1GB TOXIC. Met een veel betere koeler die hem een stuk koeler houd.
Hier kun je een review vinden over de 512MB versie van die kaart:
http://www.bigbruin.com/2008/toxic4870_1

Oke.

Zou het zo doen:

Is iets duurder, omdat ik een RAID0 setupje heb gemaakt met 2 super snelle harde schijven, dan weet je zeker dat alles lekker rap gaat. Als je dit teveel van het goede vind kan je er ook 1tje nemen, wel de WD6400AAKS, momenteel sneller dan de Samsung/Seagate's.

Dan de HD4870 1GB TOXIC. Met een veel betere koeler die hem een stuk koeler houd.
Hier kun je een review vinden over de 512MB versie van die kaart:
http://www.bigbruin.com/2008/toxic4870_1

hmm, zou dit dan een goede game pc met hoge performance zijn?

2: Wat is dat scythe slip stream? ventilators zie ik maar zijn die nodig? en 2?

3: Werkt ie ook snel met 1 harde schijf? (hoef eigenlijk maar 200gig te hebben)

Laatst bewerkt:
hmm, zou dit dan een goede game pc met hoge performance zijn?

2: Wat is dat scythe slip stream? ventilators zie ik maar zijn die nodig? en 2?

3: Werkt ie ook snel met 1 harde schijf? (hoef eigenlijk maar 200gig te hebben)

De slip streams zijn 2 extra fans, zitten in die kast standaard al 2, maar pleur er nog 2 bij zodat je een betere luchtdoorstroom hebt. :D

Met 1 hd werkt ie ook snel. Je kan natuurlijk ook de 320GB versie van de schijf in RAID0 zetten, is maar net wat je wilt. Dan heb je zeg maar 560-600GB opslag. :)

Ik probeer er een Q9550 in te krijgen, maar ik zit nog even te kijken hoe. Post ik morgen wel.

De slip streams zijn 2 extra fans, zitten in die kast standaard al 2, maar pleur er nog 2 bij zodat je een betere luchtdoorstroom hebt. :D

Met 1 hd werkt ie ook snel. Je kan natuurlijk ook de 320GB versie van de schijf in RAID0 zetten, is maar net wat je wilt. Dan heb je zeg maar 560-600GB opslag. :)

Ik probeer er een Q9550 in te krijgen, maar ik zit nog even te kijken hoe. Post ik morgen wel.

Oke, bedankt

Van die slip streams: 2 paketten zijn 12 stuks volgens mij ^^.

Hmm, een Q9550 is dat wel effectief? Vaak gebruiken applicaties maar 2 van deze processors heb ik gehoord?

Oke, bedankt

Van die slip streams: 2 paketten zijn 12 stuks volgens mij ^^.

Hmm, een Q9550 is dat wel effectief? Vaak gebruiken applicaties maar 2 van deze processors heb ik gehoord?

Het zijn 2 fans.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan