Willekeurig document openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Karel 2

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2009
Hallo allemaal,

Ik heb een macro gemaakt die een aantal verschillende documenten bij elkaar zoekt die behoren bij een centraal onderwerp.
Het betreft allerlei verschillende bestandstypen, Excel Word, pdf enz.
Ik zoek een manier om deze documenten te kunnen openen.
Ik ben al bezig geweest met functie “Shell”, maar hierbij moet je van tevoren opgeven in welk programma dit document geopend moet worden, en dat is dus juist wisselend.
Ik gebruik nu een hyperlink op het Excelblad die ik elke keer vanuit vba aan pas en activeer, het werkt maar het is niet echt fraai.
Kan iemand me hiermee helpen?

BVD Karel

Je kan ze allemaal als HTML opslaan en in je internet browser openen, of is dat niet wat je bedoeld?

Hoi Fab,

Dank voor je reactie.
Nee het is inderdaad niet wat ik bedoel, dit betekend dat een document pas zichtbaar wordt als ik het heb aangepast, dat betekend blijvend werk voor mij.
Verder is het ook zo dat er documenten bij zitten die blijvend worden aangepast.
De meeste bestandindelingen zijn sowieso wel te openen in een internet browser maar ook dat zoek ik niet.
De bedoeling is dat net als bij het openen van een document vanuit de Windows verkenner, het bestand in het bijbehorende programma opent.

Karel

Dat kan in vba toch gewoon met

Code:
With getobject("C:\voorbeeld.doc")
   .visible=true
end with
en
Code:
With getobject("C:\voorbeeld.xls")
   .visible=true
end with

Bij mij loopt deze opdracht vast bij .Visible = True
Melding: Deze eigenschap of methode wordt niet ondersteund door dit object.
Het document wordt wel zichtbaar in het vba venster, maar niet als Excel blad.

Wat doe ik verkeerd?

Code:
  [COLOR="Red"] .application[/COLOR].visible=true
end with

@snb,

Je heb me beschuldigd van niet juist citeren.
Ik heb een link geplaast bij de vraag "Macro maken", waar ik het vandaan heb maar daar geef je geen antwoord op.

Nu net heb ik gezien dat je het foutje al heb gewijzigd, niet netjes om je fout niet toe te geven.

Laatst bewerkt:
Met deze aanpassing krijg ik bij een Excel bestand geen foutmelding meer maar nog steeds het zelfde resultaat.
Bij een ander document krijg ik de foutmelding: Object vereist

Mag ik deze vraag nog een keer onder de aandacht brengen.
Weet iemand hoe het kan dat de geboden oplossing bij mij niet werkt, of heeft iemand een andere oplossing?

Ik wil verschillende documenten openen in het origineel bijbehorende programma, Excel, Word, PDF, enz.

De gebonden (bij mij niet werkende) oplossing is:
.application.visible=true
end with

B.V.D. Karel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan