willekeurig uitval sony TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

fantje92

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 nov 2008
Sinds een week of 2 heb ik een nieuwe 2e hands(:p) TV van Sony staan. Het ding is een grote vooruitgang ten opzichte van de vorige, vooral tijdens het gamen is er een enorm verschil in kwaliteit. Er is echter 1 enorm ziekelijk groot nadeel. Het ding besluit namelijk om de zoveel tijd om uit te vallen. Het lijkt alsof ie op standby gaat, maar hij is niet weer aan te zetten via de afstandsbediening of de TV zelf. Ik moet de aan/uit knop 2 keer indrukken voordat ie weer werkt, wat erop wijst dat ie ergens nog wel aanstaat. Ook een klap op de bovenkant(de ultieme methode om alles te fixen) werkt meestal wel. Toch is het erg vervelend, zo wordt een film volgen of een potje online gamen wel erg lastig. Ik heb de zoekfunctie van het forum en google gebruikt, maar die komen slechts met problemen die er wel op lijken, maar niet helemaal gelijk zijn. Is er een oplossing voor die niet neerkomt op het prijzige repareren? Gelukkig staat de vorige TV nog in de gang:shocked:

Deze zin Ook een klap op de bovenkant(de ultieme methode om alles te fixen) werkt meestal wel. vind ik even belangrijk.

Het lijkt er op dat er ergens een onderdeel los zit of bijna los zit.

In een TV zit een printplaat met vele onderdelen er op gesoldeerd.
Na vele malen aan en uit zetten kan zo'n onderdeel warm en koud zijn geworden, waardoor het is gaan uitzetten en krimpen.
Na verloop van tijd kan een soldeerverbinding los gaan raken.
Dit verklaart ook dat als je de TV uit en aan zet dat hij het soms weer wel doet, dit heeft waarschijnlijk met het warm en koud worden te maken ( uitzetten / krimpen , wel kontakt / geen kontakt )

Echt een oplossing heb ik er niet voor welk onderdeel dit kan zijn, want dit kan echt overal zitten.
Maar je moet het volgens mij wel in die richting zoeken.

Het kan een ware speurtocht worden om welk onderdeel het gaat.
Als je een soldeerbout hebt, zou ik alle soldeerpuntjes even na lopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan