Willekeurig woord uit .csv bestand kiezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Victorr99

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2015
Berichten
83
Beste Helpmijers,

Ik ben bezig met het maken van galgje in visual basic 2008. (Ben het voor de lol aan het maken)
Ik heb in een csv bestand 3 rijen woorden staan. Makkelijk gemiddeld en moeilijk.
De code die een willekeurig woord moet kiezen uit bijvoorbeeld de rij 'gemakkelijk' werkt niet.
Ik krijg elke keer het zelfde woord.
Code:
Line1:
        objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
        objTextFile = objFSO.OpenTextFile("C:\Bla\Bla\Galgje\Woorden.csv", ForReading)
        Do While objTextFile.AtEndOfStream <> True                                     'Controleert of het de laatste regel van het bestand is.
            arrDHCPRecord = Split(objTextFile.Readline, ";")                           'Scheid de woorden van het csv bestand
            If arrDHCPRecord(Rij) <> GameType Then                                     'Zorgt ervoor dat de rij naam niet gekozen kan worden (makkelijk, gemiddeld, moeilijk)
                If Int(25 * Rnd() + 1) = 3 Then                                        'Maakt een random getal tussen 1 en 25 en controleer of deze gelijk is aan 3.
                    My.Settings.WordName = arrDHCPRecord(Rij)                          'Slaat het woord op, rij kan zijn 0 (makkelijk), 1 (gemiddeld), 2 (moeilijk)
                    My.Settings.Save()                                                 'Slaat de instellingen op (Wist niet of het moest dus vandaar dat het er staat)
                    GoTo Line2                                                         'Gaat verder bij Line2 (De rest van de code)
                End If
            End If
        Loop
        If My.Settings.WordName = "" Then                                              'Controleer of WordName leeg is
        GoTo Line1                                                                     'Terug gaan naar Line1
        End If
Line2: 
objTextFile.Close()

Wat doe ik hier verkeerd?

Ik ben nog beginner in vb.net.

Alvast bedankt!

Mvg, Victor
 
Ik ben inmiddels weer wat wijzer geworden.
Het probleem is dat het random getal dat gekozen wordt continu het zelfde is.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan