Willekeurige bluescreens alleen met LAN kabel niet met WIFI

Status
Niet open voor verdere reacties.

hackie900

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2009
Berichten
163
Hallo,

Ik heb al een hele tijd problemen met blue screens die zomaar op komen. Dit gebeurt alleen wanneer ik de LAN kabel gebruik. Wanneer ik WIFI gebruik, heb ik hier geen last van. Ik zou niet weten wat ik hier aan kan doen, en overgaan op WIFI is hier absoluut geen oplossing. Ik zou graag willen weten wat er aan de hand is en wat ik er aan kan doen.

Met vriendelijke groet,

Casper
 
Heb je al geprobeerd de drivers van je moederbord (ik neem aan dat je on-board lan hebt) opnieuw te installeren? Probeer anders ook eens een andere kabel. Indien de kabel ergens sluiting maakt kun je ook de gekste dingen krijgen.

Zijn het willekeurige blue screen? of veel van de IRQ_less_equal variant?
 
Ik heb al eens een andere kabel geprobeerd, de kabels zijn aangesloten op een hub. Ik zou niet weten waar ik mijn onboard lan kaart type enzo kan vinden.

Ik heb 3 a 4 verschillende bluescreens. Ik krijg ook regelmatig een bluescreen wanneer de computer aan het afsluiten is, wat erg lang kan duren. Hij sluit niet normaal af en slaapstand ook niet. Dit lukt afentoe wel.

/EDIT: de ndis.sys error is voor het eerst in maand, deze is ook al een tijdje terug. de bluescreen die het meest voorkomt is de DRIVER_POWER_STATE_FAILURE met ntoskrnl.exe

Ik zal hier de bluescreens posten:

1:

Code:
A problem has been detected and Windows has been shut down to prevent damage
to your computer.

The problem seems to be caused by the following file: ntoskrnl.exe

DRIVER_POWER_STATE_FAILURE

If this is the first time you've seen this stop error screen,
restart your computer. If this screen appears again, follow
these steps:

Check to make sure any new hardware or software is properly installed.
If this is a new installation, ask your hardware or software manufacturer
for any Windows updates you might need.

If problems continue, disable or remove any newly installed hardware
or software. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing.
If you need to use safe mode to remove or disable components, restart
your computer, press F8 to select Advanced Startup Options, and then
select Safe Mode.

Technical Information:

*** STOP: 0x0000009f (0x0000000000000003, 0xfffffa8007af5060, 0xfffff80004b99518, 
0xfffffa80041f9830)

*** ntoskrnl.exe - Address 0xfffff800034745c0 base at 0xfffff80003404000 DateStamp 
0x4e02aa44


2:
Code:
A problem has been detected and Windows has been shut down to prevent damage
to your computer.

The problem seems to be caused by the following file: hal.dll

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

If this is the first time you've seen this stop error screen,
restart your computer. If this screen appears again, follow
these steps:

Check to make sure any new hardware or software is properly installed.
If this is a new installation, ask your hardware or software manufacturer
for any Windows updates you might need.

If problems continue, disable or remove any newly installed hardware
or software. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing.
If you need to use safe mode to remove or disable components, restart
your computer, press F8 to select Advanced Startup Options, and then
select Safe Mode.

Technical Information:

*** STOP: 0x0000000a (0xfffffa800c7d89b8, 0x0000000000000002, 0x0000000000000000, 
0xfffff8000340f3da)

*** hal.dll - Address 0xfffff8000340f3da base at 0xfffff8000340d000 DateStamp 
0x4a5bdf08

3:

Code:
A problem has been detected and Windows has been shut down to prevent damage
to your computer.

The problem seems to be caused by the following file: ntoskrnl.exe

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

If this is the first time you've seen this stop error screen,
restart your computer. If this screen appears again, follow
these steps:

Check to make sure any new hardware or software is properly installed.
If this is a new installation, ask your hardware or software manufacturer
for any Windows updates you might need.

If problems continue, disable or remove any newly installed hardware
or software. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing.
If you need to use safe mode to remove or disable components, restart
your computer, press F8 to select Advanced Startup Options, and then
select Safe Mode.

Technical Information:

*** STOP: 0x0000000a (0xfffff881113ffa80, 0x0000000000000002, 0x0000000000000000, 
0xfffff800034ca640)

*** ntoskrnl.exe - Address 0xfffff800034c85c0 base at 0xfffff80003458000 DateStamp 
0x4e02aa44



4:


Code:
A problem has been detected and Windows has been shut down to prevent damage
to your computer.

The problem seems to be caused by the following file: ndis.sys

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

If this is the first time you've seen this stop error screen,
restart your computer. If this screen appears again, follow
these steps:

Check to make sure any new hardware or software is properly installed.
If this is a new installation, ask your hardware or software manufacturer
for any Windows updates you might need.

If problems continue, disable or remove any newly installed hardware
or software. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing.
If you need to use safe mode to remove or disable components, restart
your computer, press F8 to select Advanced Startup Options, and then
select Safe Mode.

Technical Information:

*** STOP: 0x000000d1 (0x0000000000000028, 0x0000000000000002, 0x0000000000000000, 
0xfffff8800182ac1e)

*** ndis.sys - Address 0xfffff8800182ac1e base at 0xfffff88001813000 DateStamp 
0x4a5bc184
 
Laatst bewerkt:
Zoals ik eigenlijk al had verwacht, veel van de IRQ_Less variant. Dit zijn bijna altijd conflicten veroorzaakt door de drivers. Probeer uit te vinden wat voor type moederbord je hebt en de laatste drivers te installeren voor je netwerkkaart.

Je kunt in eerste instantie ook in je computerbeheer naar je netwerk kaart zoeken en de driver deinstalleren (driver verwijderen niet aanvinken). Vervolgens opnieuw opstarten en windows zou opnieuw je netwerkkaart moeten detecteren en opnieuw installeren.
 
Hier heb ik uitgebreide informatie over mijn moederboard:

Code:
Motherboard
	Manufacturer	PEGATRON CORPORATION
	Model	G60JX
	Version	1.0
	Chipset Vendor	Intel
	Chipset Model	DMI Host Bridge
	Chipset Revision	11
	Southbridge Vendor	Intel
	Southbridge Model	HM55
	Southbridge Revision	06
	System Temperature	60 °C
		BIOS
			Brand	American Megatrends Inc.
			Version	206
			Date	03/15/2010
		PCI Data
				Slot Unknown
					Slot Type	Unknown
					Slot Usage	In Use
					Data But Width	8192 bit
					Slot Designation	J5C1
					Slot Number	0
				Slot Unknown
					Slot Type	Unknown
					Slot Usage	Available
					Data But Width	256 bit
					Slot Designation	J6C2
					Slot Number	1
				Slot Unknown
					Slot Type	Unknown
					Slot Usage	In Use
					Data But Width	256 bit
					Slot Designation	J6D2
					Slot Number	2
				Slot Unknown
					Slot Type	Unknown
					Slot Usage	Available
					Data But Width	256 bit
					Slot Designation	J7C1
					Slot Number	3
				Slot Unknown
					Slot Type	Unknown
					Slot Usage	Available
					Data But Width	256 bit
					Slot Designation	J7D2
					Slot Number	4
				Slot Unknown
					Slot Type	Unknown
					Slot Usage	In Use
					Data But Width	256 bit
					Slot Designation	J6C1
					Slot Number	5
				Slot Unknown
					Slot Type	Unknown
					Slot Usage	In Use
					Data But Width	32 bit
					Slot Designation	J8C2
					Slot Number	6


Ik ga nu proberen de netwerkkaart drivers te herinstalleren. Eerst de hall.dll bluescreen proberen op te lossen via de bovenstaande genoemde site.

//EDIT: ik heb net de netwerkkaart opnieuw geinstalleerd. Het is nu maar afwachten. Ik zou graag alleen nog wel willen weten voor welke van de 4 bluescreens dit zou moeten werken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag weer 2 bluescreens gehad. 1 nostkrnl.exe en 1 ndis.sys.
gisteren vanaf 19:00 tot 2:00 nergens last van gehad nadat ik de driver opnieuw had geinstalleerd. Ik weet nou niet wat het probleem is. De computer sluit in ieder geval niet normaal af, misschien dat nadat hij niet normaal afsluit, het probleem weer opnieuw begint. Dan zou ik dus het probleem van het niet normaal afsluiten moeten oplossen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan