willekeurige integers

Status
Niet open voor verdere reacties.

revelian

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2007
Goedendag,

Hoe zorg je ervoor dat je willekeurige getallen kan krijgen van 0 tot en met 100 (inclusief 0).

Ik krijg het alleen voor elkaar om willekeurige getallen te krijgen tussen 1 en 100 met de rand() - functie.

EDIT:

Heb umm ^_^

Het probleem is wel dat het helemaal niet zo random lijkt. Weet niet als dat zo hoort (denk het niet), de getallen blijven namelijk steeds op de zelfde positie staan. Als ik dus 2x50 getallen laat afdrukken, dan zie ik ze op de zelfde positie weer staan in de zelfde volgorde.

Dat is toch niet random ?

Laatst bewerkt:
digitale randomness bestaat niet, voor een voor de mens beter lijkende random moet je heb seeden, dus srand ipv rand

digitale randomness bestaat niet, voor een voor de mens beter lijkende random moet je heb seeden, dus srand ipv rand

Als je Windows gebruikt dan kun je toch redelijk random getallen krijgen door srand() met GetTickCount() te combineren.

Code:
srand(GetTickCount())

(GetTickCount kun je gebruiken door windows.h te includen)

rechts onderin vlaag is opgelost, dan kunnen andere mensen zien dat deze vraag beantwoord is mochten ze dezelfde vraag hebben

1 eraf

Genereer een random getal tussen 1 en 101 en trek van het resultaat telkens 1 af. Heb je wat je wilt.

Vraag is inderdaad opgelost.

Ik zal ook proberen wat CoD_NL heeft gemeld. Is wel handig als het een beetje
" random " is .

Ik zal ook proberen wat CoD_NL heeft gemeld. Is wel handig als het een beetje
" random " is .

Met GetTickCount() krijg je niet snel dezelfde resultaten. Dus het is mijns inziens behoorlijk random. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan