Willekeurige uitval PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

rubseb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jun 2007
Berichten
2
Ik draai op mijn pc nu al een tijdje Vista, en loop nu opeens tegen een groot probleem aan. Mijn pc valt op willekeurige momenten zonder waarschuwing uit. Alsof de stroom uitvalt. Dit is echter niet het geval, want lampen en elektrische apparaten op dezelfde groep blijven het gewoon doen. Ook heb ik geen last van het probleem in XP, alleen in Vista. Het probleem wordt ook niet veroorzaakt door een virus, althans niet door een virus dat Kaspersky (geinstalleerd op Vista) of Antivir (geinstalleerd op XP) kunnen vinden.

De enige aanwijzing die ik heb is dat ik ook steeds meldingen krijg dat mijn Vista licensie "binnen 0 dagen afloopt", enzovoort. Echter Vista meldt bij systeemeigenschappen dat Windows gewoon is geactiveerd, en als ik slmgr.vbs -xpr uitvoer krijg ik ook de melding dat Vista permanent geactiveerd is.

Jullie begrijpen mijn frustratie denk ik wel. Iemand een gouden tip? Anders zie ik mij genoodzaakt om terug te gaan naar XP, met alle romslomp van dien (programma's opnieuw installeren etc.).

Specificaties:
Dell Dimenion 5150
Intel Pentium IV 3.00 GHz met HT
1024 MB RAM
180 GiB = 146 GB HDD gepartitioneerd in C:\ (130 GB) en F:\ (16 GB) met XP op C:\ en Vista op F:\
 
Heb je een oficciele legale en betaalde Vista of zo'n bekende test-versie?

Ik denk het tweede, want sinds kort heeft Microsoft deze zo geactiveerd, dat deze elke 2 uur opnieuw opstart en vanaf, ik geloof november, helemaal niet meer!
 
Elke twee uur hè? Hmm ik had al zo'n vermoeden dat dat inderdaad de "termijn" was. Ik denk dat ik dan inderdaad een testversie heb, of in elk geval als testversie geactiveerd. Dan zit er dus niets anders op dan toch, in elk geval voorlopig, terug te gaan naar XP.

Bedankt voor de hulp!
 
Of Vista kopen of eens even rondsnuffelen op Google...:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan