wilt u mijn 1ste programma testen : custom msgbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

lebegge

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2011
de regels zitten er in gewoon openen en testen
bug gevonden post het dan
en gebruik (als je wilt) winzip
je mag kiezen wat je er mee doet
deze text
wordt
nog een klein beetje
kleiner

Bijlagen

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is geen programma, dit is een script. Graag voortaan even vermelden wat het precies voor een script is ;).

Voor de mensen die willen weten wat het is:

Code:
bla = msgbox ("Welkom bij custom msgbox typ straks eerst een ondertitel een onder titel is ook deze text en daar na in het volgende venster de titel nu staat in de titel 'hallo' zonder''regels typ nooit een ' ik bedoel zoone dubbelen " ,,"hallo")
ond = inputbox ("nu ondertext","zie beneden","hoe hoe hierzo")
bov = inputbox ("nu titel","zie beneden","hoe hoe hierzo")
bb = msgbox ("Druk op ok en boem je custom msgbox")
res = msgbox (" "& ond & " ",," " & bov & " ")

Mijn mening:

Ik vind het wel leuk geschreven hoor. Alleen in het begin die uitleg (zonder interpunctie :shocked:) vond ik wat verwarrend. Het is misschien ook beter als hij scripts kan aanmaken met daarin de 'Messageboxen'.

Dit is geen programma, dit is een script. Graag voortaan even vermelden wat het precies voor een script is ;).

Voor de mensen die willen weten wat het is:

Code:
bla = msgbox ("Welkom bij custom msgbox typ straks eerst een ondertitel een onder titel is ook deze text en daar na in het volgende venster de titel nu staat in de titel 'hallo' zonder''regels typ nooit een ' ik bedoel zoone dubbelen " ,,"hallo")
ond = inputbox ("nu ondertext","zie beneden","hoe hoe hierzo")
bov = inputbox ("nu titel","zie beneden","hoe hoe hierzo")
bb = msgbox ("Druk op ok en boem je custom msgbox")
res = msgbox (" "& ond & " ",," " & bov & " ")

Mijn mening:

Ik vind het wel leuk geschreven hoor. Alleen in het begin die uitleg (zonder interpunctie :shocked:) vond ik wat verwarrend. Het is misschien ook beter als hij scripts kan aanmaken met daarin de 'Messageboxen'.

als je het zoals u mening het wil doen dan doe je
Code:
bla = msgbox ("Typ straks u vbs scripts (max 2 regels) als je maar 1 regel wilt gebruiken dan typ je in de 2 de regel: gewoon een spatie" ,,"hallo")
ond = inputbox ("regel1","zie beneden","hoe hoe hierzo")
bov = inputbox ("regel2","zie beneden","hoe hoe hierzo")
bb = msgbox ("Druk op ok en boem je script")
ond
bov

als je het zoals u mening het wil doen dan doe je
Code:
bla = msgbox ("Typ straks u vbs scripts (max 2 regels) als je maar 1 regel wilt gebruiken dan typ je in de 2 de regel: gewoon een spatie" ,,"hallo")
ond = inputbox ("regel1","zie beneden","hoe hoe hierzo")
bov = inputbox ("regel2","zie beneden","hoe hoe hierzo")
bb = msgbox ("Druk op ok en boem je script")
ond
bov

Is dit voor mij? Ik snap niet wat je zegt.

"als je het zoals u mening het wil doen" ???

Is dit voor mij? Ik snap niet wat je zegt.

"als je het zoals u mening het wil doen" ???

ja dAt is VooR u IK heb oNdeRtUsSEN Een anDEr poGJE GEmAAkT en DAt HEet caPsLock CHAnChEr heT vErANDErD DE hElE tIJD U caPS LoCk Aan en uIT IK ben HET NU AaN Het tesTEn
CODE vbS
HTML:
Set wshShell =wscript.CreateObject("WScript.Shell")
do
wscript.sleep 100
wshshell.sendkeys "{CAPSLOCK}"
loop

kuN jE ooK Doen mEt EnTER eN Dan Moet JE de vOleGENdE text COpieRen

HTML:
do
wscript.sleep 100
wshshell.sendkeys "{eNtEr}"
loop

vooR BAcksPACE

HTML:
do
wscript.sleep 100
wshshell.sendkeys "{bACKSPaCE}"
loop

LEuK MaAr KrAcHTiG

Aha,

Eigenlijk vind ik het vrij nutteloos :p. Maar ik snap dat je het voor je lol doet (ik maak soms ook wel eens nutteloze scripts/programma's voor de lol :thumb:)

Maar volgens mij snap je mijn 'mening' niet helemaal... Ik wilde zeggen dat je ook de 'MessageBox' die werd gegenereerd op zou kunnen slaan als .VBS.

Hoi,

Ik heb hem "getest" in hoeverre je dit kunt testen.
Het is ook leuk om bijvoorbeeld i.p.v. alleen die standaard msgboxjes ook ze wat aan te passen.
Zie daarvoor deze site bij het kopje berichtoptie.:thumb:

Aha,

Eigenlijk vind ik het vrij nutteloos :p. Maar ik snap dat je het voor je lol doet (ik maak soms ook wel eens nutteloze scripts/programma's voor de lol :thumb:)

Maar volgens mij snap je mijn 'mening' niet helemaal... Ik wilde zeggen dat je ook de 'MessageBox' die werd gegenereerd op zou kunnen slaan als .VBS.
Ik heb nog een nuttenloos programma{niet helemaal}, net hetzelfde maar 3 ander versie, (Meerder de zelfde tegelijk, Opties, en opslaan (ook opties:))

alle drie in Microsoft Visual Basic 2008, bij opslaan geen meerdere regels!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Allemaal leuk en aardig maar zou je niet liever iets serieuzers maken dan wat MessageBoxen? Ik denk niet dat iemand zal er iets aan zal hebben. Een MessageBox kunnen we allemaal maken.

Ik denk ook niet dat iemand er iets aan zal hebben.

Dingen die mij opvallen:

- Schoonheidsfoutjes als: onnodige Maximize- &MinimizeBox.
- Waarom 3 programma's die bijna hetzelfde doen?
- GUI van het 1e programma is ronduit slecht (msgbox maker meerder?).

wel grapig maar als je slim bent maak je een optie die eeen andere .vbs file maakt met die popups XD

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan