Win 10 blijft hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariton

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2015
Berichten
157
Laptop van mijn dochter komt niet verder dan "Automatisch herstel voorbereiden".
Vorige maand Win 10 opgezet en werkte prima.
Heb een win10 iso bestand gebrand,
In bios de DVD aangegeven als boot. Dvd draait maar hij doet er niets mee.
Aser met 6 Gb geheugen.
Verder geen idee.
 
Ik neem aan dat hij uiteindelijk faalt? Met een verwijzing naar C:\Windows\System32\Logfiles\Srt\SrtTrail.txt ?
Indien ja, dan moet je die logfile(s) uit die map kopiëren en er naar kijken. (Eentje is niet leesbaar in Kladblok, de andere wel).

Voorbeeld: Gisteren bij een vriend vergelijkbaar probleem. Stond in de SrtTrail.txt dat een bestand van AVG (nodig voor het opstarten van Windows) corrupt was (en natuurlijk kan Windows die zelf niet repareren, want is niet van Windows/Microsoft).
Dat bestand van een goedwerkend systeem gekopieerd over de corrupte en Windows 10 startte weer op.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
dnties:
Ik kom niet verder dan wat ik boven zei.
Dus geen C schijf of wat dan ook te bereiken.
 
Dan weet ik het zo snel niet.

PS: Ik ga ervan uit dat je dat .ISO bestand als image hebt gebrand, dus niet als data-cd. Kan vanuit Windows door erop te rechtsklikken en kiezen voor Branden
PS2: Als je bent gaan uitwijken naar "schemerige" gebieden op Internet voor het .ISO bestand, kijk dan ook eens hier voor een originele bron van Windows 10 ISO bestanden. Bovendien ben je dan zeker dat het (als je die .ISO echt als image gebrand hebt, zie PS: een opstartbare DVD is. Kies resp. Windows 10 -> Nederlands -> [Download de 32-bit of 64-bit versie, afhankelijk van wat er op de laptop staat. Ik vermoed 64-bit.]

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Win10 blijft hangen

Dntis;
Je hebt me aardig op weg geholpen.
Tijdens het opstarten moet ik (acer laptop) op Alt+F10 drukken
Dan kwam ik in een menu om m.b.v. de door jou bedoelde Win-iso cd, die ik van de officiele Microsoftsite heb gebrand,
Win10 opnieuw te installeren.
Jammer genoeg niet met behoud van de bestanden maar een schone installatie dus.
Alles werkt nu!
Bedankt!
 
Ok, fijn dat je er (toch) wat aan hebt gehad.
Graag nog even je vraag de status opgelost geven.

Tijs.
 
Jammer genoeg niet met behoud van de bestanden maar een schone installatie dus.
Dat kun je de volgende keer voorkomen door backups te maken.
Fijn dat het verder iig weer werkt.

PS: met een Windows op een usb stick kun je in noodgevallen booten en daarmee meestal nog bij de bestanden komen als een systeem gecrasht is maar de harde schijf niet echt stuk is.
Met Rufus kun je een iso van een reddings sysstem op een usb stick zetten.

Reddings iso's:
http://windowsmatters.com/tag/winpe/

Rufus
https://rufus.akeo.ie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan