Win 10 Foto-app doet vervelend

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter789

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
608
Beste mensen,

als ik mijn telefoon aan mijn PC koppel (Win10) gaat de sinds kort foto-app van Windows automatisch aan en gaat synchroniseren, hetgeen met honderden foto's op een telefoon natuurlijk lang duurt.

Bovendien staat er bij Automatisch afspelen alles op de standaardinstellingen, dus 'Selecteer een standaardinstelling'.

Wat te doen? Ook sinds kort opent de app niet of zeer langzaam foto's op de PC. Kan dit programma uitgeschakeld of verwijderd worden? Wat is een goede alternatieve foto-app?

Windows is bijgewerkt.

Veel dank vast!
 
Laatst bewerkt:
Misschien wordt er tegelijk geïndexeerd door de search service want het is vreemd dat dit traag gaat.

In ieder geval kan het starten ervan voor stations worden uitgeschakeld maar de App weghalen uit Windows kan ook. Ga naar Configuratiescherm met bij Persoonlijke instellingen de instelling op Pictogrammen tonen. Kies Automatisch starten en schakel automatisch starten uit of de-selecteer bestandstypen en stations waarvoor het niet moet gelden.

Weghalen doet u zo: zoek bij Start "Powershell" en klik met rechts op Windows PowerShell. Kies Uitvoeren als administrator. Knip en plak dan deze regel op de opdrachtregel:

Get-AppxPackage *photo* | Remove-AppxPackage

Windows Photo Viewer wordt dan gebruikt als alternatief wanneer u niets doet. Ik gebruik IrfanView om afbeeldingen snel te openen en door te bladeren in een map, omdat ik dit ook gebruik om te vergroten en te verkleinen en het nog meer handige dingen kan.
 
Een ander uitstekend alternatief voor de standaard Windows viewer is FastStone Image Viewer.
Het is snel, biedt veel opties en is bovendien, evenals Irfanview, volledig gratis zonder advertenties.
 
Dank, ga ik proberen.

Zijn die programma's beter dan Foto? Veelzijdiger?
 
Ik gebruik IrfanView om afbeeldingen snel te openen en door te bladeren in een map, omdat ik dit ook gebruik om te vergroten en te verkleinen en het nog meer handige dingen kan.

Dit is een programma wat ook bewerking kan uitvoeren en voor vergroten gebruikt het interpolatie waardoor je tot twee maal lengte en breedte geen verschil ziet zoals lijnen die zaagtanden krijgen. Het heeft ook een handige batch functie voor gezamenlijk bewerken, die ik wel eens heb gebruikt en het niet onbelangrijke automatisch verbeteren. De optie om afbeeldingen te tonen wanneer je op eentje hebt geklikt werkt trouwens ook zonder het programma te openen maar het is dan natuurlijk wel jou standaard toe te passen programma.

U kan gewoon de zelfde look en feel, als in Windows 10, blijven houden met Picasa. Dit kan dan ook het programma Picasa openen met een rechter muisklik, waar je buitengewoon goed afbeeldingen op de computer kunt ordenen en ook automatisch kan laten verbeteren of effecten kan toepassen. Het ziet er modern uit en dat kan een plus zijn. Dit werd door Google tien jaar geleden vervangen voor Google Photo's, wat weer een cloud dienst is en eigenlijk heel wat anders. Nadeel van Picasa is nu dat Google verbiedt het te laten downloaden dus jij zal dan altijd de laatst uitgebrachte en niet meer ondersteunde versie van iemand moeten krijgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan