win 10 schijfruimte

Status
Niet open voor verdere reacties.

de jean

Meubilair
Lid geworden
29 dec 2001
Berichten
5.477
Geen vraagje deze keer, maar een vaststelling.
Sinds overschakeling van win 7 64 b naar win 10 64 b, en na verwijdering van windows old is mijn gebruikte schijfruimte op C gezakt van 42 gb naar 26 gb.
Indrukwekkend vind ik.
Is dat bij jullie ook zo ?
 
Neen bij mij is dat niet zo. Integendeel ik heb zelfs véél schijfruimte gewonnen. Ik heb het verwijderd gekregen door linux te booten vanaf een usb omdat het verwijderen binnen Windows niet netjes verliep. De oplossing voor je probleem weet ik helaas niet. Schijfopruiming of Ccleaner kan soms wonderen doen :)
 
Men excuses, te snel gelezen. Zal bij de volgende vragen er meer attentie op doen.
 
@ de jean : hier precies hetzelfde: na de migratie van 64 bit Windows 7 naar Win 10, opeens een 20 tot 25 gig meer vrije ruimte op C.
 
Laatst bewerkt:
Is niet verkeerd hoor, dan heb je nog een redelijk kale vorige windows versie gehad, incl. alle updates en dergelijke had je op 25GB voor windows kunnen rekenen.
 
Op servers (laten we zeggen: 3 jaar in gebruik en tussendoor geupdate, incl. updates van de gebruikersprogramma's) die schijfruimteproblemen op C: hebben (waar Windows staat) ruim ik aan onnutte bestanden meestal, alleen in de Windows map, zo'n 12 GB (of meer) aan Installer patches op die niet nodig zijn en daarna nog eens 7 GB aan 'verouderde' Windows updates (of backups die Windows updates gemaakt heeft).
Die ballast kan er bij een upgrade helemaal vanaf, dus zou (een deel van) de verklaring kunnen zijn.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Geen vraagje deze keer, maar een vaststelling.
Sinds overschakeling van win 7 64 b naar win 10 64 b, en na verwijdering van windows old is mijn gebruikte schijfruimte op C gezakt van 42 gb naar 26 gb.
Indrukwekkend vind ik.
Is dat bij jullie ook zo ?

Moet deze thread op "Vraag is niet opgelost" blijven staan of kan die inmiddels naar "Opgelost" ? Lijkt mij wel !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan