Win 2000 ipv WinXP

Status
Niet open voor verdere reacties.
mcp-mario zei:
Mag ik je er even aan herinneren dat er zo iets is als HCL, oftewel de hardware compatability list.
Hierin staan de uiterste minimum vereisten waaraan de aanwezige hardware moet voldoen om het OS veilig te kunnen laten functioneren.
Het kan natuurlijk verstandig zijn daar ruim boven te gaan zitten om sneller te kunnen werken.
Maar het zeker niet verstandig om aan het register te gaan knutselen tenzij de aanpassing strikt noodzakelijk is zoals de ondersteuning van grote schijven.:
Dan kunnen dus alle site's met tweaks en tips voor het register wel inpakken/sluiten. Daarnaast ook de computerbladen.:shocked:
Ondersteuning voor grotere schijven, moet je meestal met het Bios doen of een Bios -overlay programma.
Deze bovenstaande register tweaks gebruik ik al een aantal jaar zonder problemen. Ik denk dat er zo nog heel wat mensen zijn die ze probleemloos gebruiken. Zo zijn er wel meer tweaks, bijvoorbeeld de bekende Windows Xp "ballonen" met mededelingen, uitschakelen via het register.

Programma's op een andere partitie oke, maar dat wil nog niet zeggen dat ze niet mee kunnen opstarten.(programma afhankelijk)

Ohja, wat bedoel je met je handtekening over "software stofvrij maken"? Hoe doe je dat?:p
Stof zorgt voor erg veel problemen in hardware en software van computers!
Daarnaast niet iedereen weet hoe voorzichtig je moet zijn met een stofzuiger in de pc-kast. Je hebt grote kans op "Statische electriciteit" die opgewekt kan worden, door het stofzuigen. Hier kan veel hardware niet tegen.;)

ps, je handtekening is te groot volgens de huisregels.Graag deze even aanpassen.

Doel van tweaks

crash zei:
Dan kunnen dus alle site's met tweaks en tips voor het register wel inpakken/sluiten. Daarnaast ook de computerbladen.:shocked:
Ondersteuning voor grotere schijven, moet je meestal met het Bios doen of een Bios -overlay programma.
Deze bovenstaande register tweaks gebruik ik al een aantal jaar zonder problemen. Ik denk dat er zo nog heel wat mensen zijn die ze probleemloos gebruiken. Zo zijn er wel meer tweaks, bijvoorbeeld de bekende Windows Xp "ballonen" met mededelingen, uitschakelen via het register.

Programma's op een andere partitie oke, maar dat wil nog niet zeggen dat ze niet mee kunnen opstarten.(programma afhankelijk)

Ohja, wat bedoel je met je handtekening over "software stofvrij maken"? Hoe doe je dat?:p

Daarnaast niet iedereen weet hoe voorzichtig je moet zijn met een stofzuiger in de pc-kast. Je hebt grote kans op "Statische electriciteit" die opgewekt kan worden, door het stofzuigen. Hier kan veel hardware niet tegen.;)

ps, je handtekening is te groot volgens de huisregels.Graag deze even aanpassen.

Met dank voor de melding van de handtekening, ik zal de huisregels hierop nalezen. :o
Volgens de regels heb ik exact het aantal tekens voor mijn handtekening, als er teveel zijn dan kan je de wijzigingen namelijk niet opslaan!
Spijkers op laag water zoeken over de software en ook nog eens de tekst niet goed lezen..... :shocked:
En het moet ook nog ergens op slaan om serieus genomen te worden.
Ik vind plagen ook leuk :evil: , maar het is wel heel goed dat je oplet zo kunnen we van elkaar toch ook nog iets leren.
Stof zorgt voor problemen met de hardware, die kan dan niet meer naar behoren werken en dus zullen uiteindelijk problemen met de software en/of de hardware, de gevolgen kunnen zijn.
Terug naar je opmerkingen:
Zoals eerder al gemeld en aansluitend is het nog steeds zo dat register aanpassingen door mensen gedaan dient te worden die weten waar ze mee bezig zijn :love: , omdat je namelijk geen garantie claimen kan op het moment dat het besturingsysteem crashed en/of andere beschadigingen/fouten kunnen ontstaan tengevolge van die wijzigingen.
Dat zelfde geldt ook voor mensen die een pc schoon maken, dat doen ook mensen die weten waar ze mee bezig zijn.
Over het algemeen zal iemand die de pc alleen voor spelletjes gebruikt minder snel aan het register gaan knutselen als iemand die pc's bouwt en/of onderhoudt.
Bovendien is het raadzaam mensen te wijzen op de consequenties voortvloeiend uit de aanpassingen in het besturingsysteem of hardware, dat doe je op eigen risico. :cool:
Tot slot is het helaas voor jouw zo dat Windows 2000 geen Hdd ondersteunt groter als 130Gb.
Dat is een beperking van het besturingsysteem W2k dat je, helaas voor je, niet in het bios oplost maar in het register van het OS.
Lees het maar na in je tweaks. :thumb: of bij technet.
Maar je hebt helemaal gelijk, schoonmaken doe je idd niet gewoon even, het is zo dat je hardware stuk kan gaan als je er verkeerd mee omspringt.:thumb:

Kleine correctie, Windows 2000 ondersteund tot een cappaciteit van 137GB, zonder de 48-bits LBA ATAPI-ondersteuning:
http://support.microsoft.com/?id=305098
Ik heb nog niet zo snel kunnen vinden of dit met SP4 automatisch aangepast wordt. Ik gaf ook aan dat het meestal in het Bios of met een Bios-overlay programma moest. Heb jaren met Win2000 inclusief Service packs gedraait. Ik gebruik zelf bewust geen schijven groter dan 120GB.
Voor de rest zal je gelijk hebben, dat je hiervoor een register aanpassing moet doen, maar dat was niet de vraag van de topic starter.
Hetzelfde voor Windows Xp deze gaat maar tot 131GB, zonder SP1.

Ik kan goed lezen en snapte gerust je tekst wel, maar vergeet niet dat hier mensen komen van leken tot experts op computer gebied.;) Vandaar ook mijn opmerking over het stofzuigen. Een leek zou zo de stofzuiger door de pc halen, met de eventuele gevolgen.

Wat betreft je handtekening. Het gaat om de hoeveelheid regels in je handtekening de "wit regels" tellen mee. kijk even in je privé berichten, want ik heb begrepen dat een collega Moderator je een bericht hierover heeft gestuurd.

Een fijne jaarwisseling.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan