crash
Verenigingslid
- Lid geworden
- 16 aug 2001
Dan kunnen dus alle site's met tweaks en tips voor het register wel inpakken/sluiten. Daarnaast ook de computerbladen.:shocked:mcp-mario zei:Mag ik je er even aan herinneren dat er zo iets is als HCL, oftewel de hardware compatability list.
Hierin staan de uiterste minimum vereisten waaraan de aanwezige hardware moet voldoen om het OS veilig te kunnen laten functioneren.
Het kan natuurlijk verstandig zijn daar ruim boven te gaan zitten om sneller te kunnen werken.
Maar het zeker niet verstandig om aan het register te gaan knutselen tenzij de aanpassing strikt noodzakelijk is zoals de ondersteuning van grote schijven.:
Ondersteuning voor grotere schijven, moet je meestal met het Bios doen of een Bios -overlay programma.
Deze bovenstaande register tweaks gebruik ik al een aantal jaar zonder problemen. Ik denk dat er zo nog heel wat mensen zijn die ze probleemloos gebruiken. Zo zijn er wel meer tweaks, bijvoorbeeld de bekende Windows Xp "ballonen" met mededelingen, uitschakelen via het register.
Programma's op een andere partitie oke, maar dat wil nog niet zeggen dat ze niet mee kunnen opstarten.(programma afhankelijk)
Ohja, wat bedoel je met je handtekening over "software stofvrij maken"? Hoe doe je dat?

Daarnaast niet iedereen weet hoe voorzichtig je moet zijn met een stofzuiger in de pc-kast. Je hebt grote kans op "Statische electriciteit" die opgewekt kan worden, door het stofzuigen. Hier kan veel hardware niet tegen.Stof zorgt voor erg veel problemen in hardware en software van computers!

ps, je handtekening is te groot volgens de huisregels.Graag deze even aanpassen.