Win 2000 + XP in zelfde netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

bn2vs

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 aug 2007
Berichten
1.705
Hey,

Ik heb een netwerk met een tiental pc's erin. Op deze pc's staat win 2000.
Ik heb op 3 van deze pc's win XP geinstaleerd.

Nu is het probleem dat ik via de win 2000 op de pc's waar ook win XP op geinstaleerd is niet meer in mn netwerk geraak. Ik heb geen idee wat er verkeerd gaat.

Iemand een suggestie hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt :)
 
Ik heb vorige week XP geinstaleerd, en heb sinds dan dit probleem...
 
Ik geraak er echt niet uit :(

Help!
 
Ik heb de win xp's uit het domein van mn netwerk gehaald, en de win 2000's er opnieuw in toegevegd. Nu geraak ik er dus in met de 2000's maar niet meer met de xp's...

Is het echt niet mogelijk om er met beide in te geraken?
 
Je krijgt de xp machines niet meer in het domein?
 
En wat is de foutmelding als je probeert toe te voegen aan het domein?

Wat voor besturingssoftware draait er op je server?
Heb je op de server ook dingen aangepast?
 
Nog niet. Ik kan pas vanaf volgende week weer aan dit probleem verder werken. Ik laat je weten of het lukt ofniet :)
 
Is het niet gewoon de bedoeling om op ALLE pc's gewoon dezeflde werkgroepnaam te geven?
 
Is het niet gewoon de bedoeling om op ALLE pc's gewoon dezeflde werkgroepnaam te geven?

Is niet van toepassing. Dit gaat over een pc in een domein brengen en daarnaast mocht er wel met werkgroepen gewerkt worden is het niet noodzakelijk om elke pc in dezelfde werkgroep te zetten
 
Er wordt overgeschakeld van W2K op XP.
Vergeet niet datje in XP dan ook standaard een firewall hebt zitten. ;)
 
Hey,

Er zijn nu geen problemen meer met de win 2000 pc's, maar de XP's kunnen dus niet in het netwerk. Heb besloten het zo te laten, anders riskeer ik dat ik ze er weer kan liggen uitgooiegn en opnieuw toevoegen, en heb momenteel dringendere dingen te doen.

Reuze bedankt voor alle hulp anyway :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan