Win 2k en Win 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

steftav

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2003
Berichten
16
Ik heb onlangs Win2k geïnstalleerd. Vroeger had ik Win 98. Als ik nu opstart krijg ik de keuze tussen beide. Kan ik Win 98 verwijderen, zodat ik flink wat ruimte bespaar ??? Zo ja, hoe doe ik dat best?

THX,
Stef.
 
Je kunt W98 wel verwijderen, maar deze staat waarschijnlijk op C en W2k op D. Probleem is dan dat je eigenlijk W2K naar C moet brengen.
Met partition magic is dit wel te doen.
 
Juist niet doen. 2000 lekker op D laten staan, alle verwijzingen in de Registry en programma's (ini bestanden) verwijzen v.w.b. Windows 2000 naar de D: partitie, als je dit aanpast werken je programma's niet.

Win98 kun je wel verwijderen en de verwijzing ernaar weghalen in het bestandje boot.ini, maak hiervan eerst een backup voordat je hiermee rommelt.

Ook mogen niet alle bestanden in de root van C:\ worden verwijderd, de bootbestanden van 2000 staan daar ook.
 
Hallo Tiborv,

Even om zelf iets te leren.
Mijn indruk was dat wanneer met Part Magic een verplaatsing wordt doorgevoerd, dat Part Magic ook alle registerverwijzingen corrigeerde.
Ik begrijp uit jouw verhaal dat deze gedachte onjuist is.

Mijn vraag is ; Hoeveel wordt er dan wel en niet verandert door Part magic.

Alvast Bedankt.
 
Partition Magic speelt alleen met partities, meer niet. Er is wel een programma die register-verwijzingen doorvoert, maar als je daar de verhalen over leest is dat zeker niet aan te raden. Buiten de registry zijn er ook nog INI en CFG (config) bestanden enz.. die meegenomen moeten worden.
 
Wat ik zou doen :

Het bootmenu simpelweg uitschakelen in Win2k (Bij 'systeem' in het configuratiescherm en dan geavanceerd -> opstart herstart instellingen.. wel standaard op 2k zetten als dat nog niet zo staat ;)).

Daarna de mappen van win98 wissen.. \windows \program files e.d.

Of het de beste manier is zou ik niet weten, ik doe het iig altijd zo.
 
Tiborv, bedankt voor je antwoord, zal er zelf ook nog eens goed induiken. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan