win 2k instalatie zonder disk drive

Status
Niet open voor verdere reacties.

pietje200

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 sep 2005
Ik wil een extra computer instaleren. Het liefst had ik daar xp opgezet maar door het vreselijke bedrijf microsoft mag ik mijn eigen cd niet 2maal gebruiken.....

Ik heb nog wel een 2000 versie liggen dus wilde ik die instaleren. Alleen deze computer mist een diskdrive.

Hoe maak ik een bootable CD zodat ik de windows 2000 setup kan draaien?

Geplaatst door visha
ik heb ff snel gekeken.
Misschien staat hier wat bij.
http://www.nu2.nu/bootcd/

(ik dacht dat windows 2000 al bootable was(windows 2000 de cd)).

nee helaas niet, althans niet de versie die ik heb. Is al wel een aantal jaartjes oud.

Ik ga even kijken. Maar volgens mij gaat het hier om al geinstalleerde computers

Geplaatst door pietje200

nee helaas niet, althans niet de versie die ik heb. Is al wel een aantal jaartjes oud.

Ik ga even kijken. Maar volgens mij gaat het hier om al geinstalleerde computers

in snap er niet zo veel van. Ik kan ook niet zo goed engels lezen. Daar zou het aan kunnen liggen.

w2000 is inderdaad bootable, ik heb eerder wel een 98se bootable gemaakt, is zèèr eenvoudig.
open nero, klik op bootable cd maken, en hij vraagt zelf naar de diskette, gewoon aanwijzingen volgen, poepsimpel.
wel opletten bij het gebruik, wanneer hij tijdens het installeren terug opstart, de cd schuif even openen, of hij boot opnieuw, moest dat gebeuren, niet erg, gewoon de schuif openen en opnieuw opstarten.
verder ken ik geen enkele w2000 versie die niet bootable is.

hey pietje,

je hebt niet goed gelezen op de site die ik je gaf.
Hier staat wel hoe je een bootcd kan maken.

kijk onder dit kopje.

Bootable Dos CD-Rom (single boot image) [updated! nov 4, 2002]

nogmaals de site
http://www.nu2.nu/bootcd/#require

Als je cd echt niet bootable is doe dan zoals ik hiervoor al heb uitgelegd voor 98se.
Wel zien dat je de bootfloppys bij de hand hebt.
als je zo'n cd maakt, hoef je niet eens in je bios de first boot diskette te wijzigen, als de second boot cd rom is is al goed, als de c schijf dan maar op de derde boot staat.
niks houd je echter tegen om als first boot de cd rom te zetten, wat ik zou doen moest ik geen floppy meer hebben.
dat werkt echt goed, ik gebruik deze nog regelmatig.

Ik heb inderdaad ook nog nooit een versie gezien van Windows 2000 die niet bootable was. Misschien heb je in de BIOS de BOOT SEQUENCE niet goed staan. Ik zou even checken of die goed staat!

Groeten,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan