Win 7 herstellen naar Win XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

rama

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jan 2001
Berichten
1.270
Hallo ik zit met een Fujitsu Siemens Amilo Labtop met een ilegale windows 7 er op
Ik wil deze er af halen en een een legale win XP er op zetten
Ik heb in de bios cd drive als 1 gezet win Xp in de drive en opnieuw opgestart
Alles ging goed tot dat ik de vraag krijg of ik windows er opnieuw op wil zetten
Ik krijg dan de melding dat die geen harde schijf kan vinden
Onder systeem en schijfbeheer staat alles goed
Wat ik wil is de C schijf formatteren en Win XP er op zetten
Is er ook een andere manier om de schijf te formatteren Format C: /S werkt ook niet

MVG Rama
 
Laatst bewerkt:
Installatie cd erin lukt? Opstarten daarvan lukt ook zoals ik lees, maar hij zegt dat hij geen schijf kan vinden (en dus geen xp kan installeren)?! Kijk even in je bios waar je de cd drive op 1 hebt gezet, of je schijf daar wél word herkent? Ik heb ook wel eens gehoord dat xp niet overweg kan met sata of juist ide, maar daar weet ik weer niets vanaf... Maar word hij herkent??
 
inderdaad, XP kan niet zomaar overweg met een SATA harddisk
 
In de bios van je computer gaan en dan de sata controller op IDE of AHCI mode zetten ( geavanceerde opties). Daarna opnieuw de XP installatie starten. Grote kans dat het nu wel werkt.
 
In de bios van je computer gaan en dan de sata controller op IDE of AHCI mode zetten ( geavanceerde opties). Daarna opnieuw de XP installatie starten. Grote kans dat het nu wel werkt.

Moet wel kunnen natuurlijk, en dat is lang niet altijd zo
 
Toch wilde ik deze hint niet onthouden. Is het makkelijkst om te controleren en laten we zeggen in 8 van de 10 gevallen een oplossing.

Windows XP heeft er al een keer opgestaan
Als ik in de laptop onder boot kijk zie ik het vogende
Lan remote boot
Boot device priority
onder de laatste heb ik de cd rom gekozen
en ook de harde schijf is daar te zien

Ik weet niet of dat goed is bij bijde staat Ide voor

De harde schijf is inderdaad sata1
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan