Win 7 installeert niet, XP wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

hardeschijf

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2008
Berichten
38
Allen,

Ik zit met het volgende, ik heb een netbook liggen waar altijd Windows 7 (64bit) op heeft gedraaid (vanaf de fabriek), hier heb ik enkele weken geleden zonder problemen Windows XP opgezet (via USB) omdat dit simpelweg soepeler draait. De persoon in kwestie wil echter toch weer Windows 7, maar deze krijg ik echter met geen mogelijkheid meer ge�nstalleerd.

Booten vanaf USB, vanuit daar de partitie formatteren en dan op installeren klikken; hier krijg ik foutcode: 0xC0000005.
Deze foutcode duid (geloof ik) op een hardware probleem.
- Geheugen is gecontroleerd; geen fouten
- HDD is gecontroleerd dmv CHKDSK; geen fouten

Dit alles is gedaan in Windows XP.

Win7 installeren vanuit XP wil ook niet lukken, krijg dan een melding van iets met Windows PE?
Wat ik niet begrijp is dat XP zonder problemen installeert en Win 7 simpelweg niet.

Wie ow wie heeft hier de gouden oplossing?
Alvast bedankt!
 
Het zou kunnen dat je bij de installatie van XP je recovery partitie hebt gewist en dat je eigen versie van Win7 niet zonder recovery partitie terug geplaatst kan worden. Heb je geen DVD drive op de laptop? Meestal krijg je toch herstelmedia met een nieuwe laptop...
 
De eigen versie van Win7 heb ik helaas niet meer, dat was inderdaad op de partitie die gewist is. Deze Win7 versie is dus helaas niet legaal, maar werkt wel. (heb deze al eens eerder geïnstalleerd op een andere pc).
Heb dus geen herstellende software etc. (niet handig I know:confused:)
 
system recovery! dan download ie de win bestanden van de maker... en het is gepiept!
 
Noem me een leek, maar hoe krijg ik win7 system recovery wanneer WinXP draait? Of moet ik system recovery van XP doen?
 
Je hebt je eigen officiele software om zee geholpen. Nu moet ik je adviseren om in de winkel een upgrade DVD te kopen, zodat je weer Win 7 terug kan krijgen.
 
Heb een andere oplossing gevonden, probleem zat hem in de partities. Heb de workaround met succes uitgevoerd:
Resolution:

Try to following methods:

1)Check if you have an SD Card in the system. If you do, you remove it and run setup again.

2) Once the setup fails to find the partition, just close the setup window (the top-right-hand side red X does the job).

From that point, you should be brought back at the initial setup screen.Choose "Repair" then go to the advanced tools and start the command line.

Start DISKPART.

Type LIST DISK and identify your SSD disk number (from 0 to n disks).

Type SELECT DISK <n> where <n> is your SSD disk number.

Type CLEAN

Type CREATE PARTITION PRIMARY

Type ACTIVE

Type FORMAT FS=NTFS QUICK

Type ASSIGN

Type EXIT twice (one to get out of DiskPart, the other to exit the command line tool)

Bron: http://blogs.technet.com/b/asiasupp...uot-when-you-try-to-install-windows-8-cp.aspx
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan