win 7 opstartprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hakar

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2004
Berichten
494
Laatst bewerkt:
Dank u.

Die site had ik al, maar welke downloadknop gebruik ik?
 
Misschien ben ik blind, of nog niet wakker genoeg na een nachtdienst, maar ik zie geen link.....
 
Bijna onder op de pagina, staat een download link.
attachment.php
 

Bijlagen

  • download.jpg
    download.jpg
    14,4 KB · Weergaven: 70
Op die link die ik gaf werkt het zelfs, Pearl of Hans zijn overmorgen weer open.:p
 
Met jou link kom je op de site van Hirnesbootcd uit, met "Opslaan als..." krijg je een HTM bestand "5ijCzCS2.htm.part.htm".
 
Dan is er iets mis bij jou Crash, ook hier werkt die link op beide manieren.:p
Kan deze gewoon netjes opslaan/openen. Geen verwijzing naar een html
 
Zowel ik IE9 als in FF hetzelfde, maar goed ik hoef het ook niet te downloaden. :p
 
Met Hirens de pc weer kunnen benaderen, en i.i.g. de belangrijke bestanden kunnen veiligstellen naar een externe schijf.

Daarna getracht om met een herstelschijf (aangemaakt circa half jaar geleden bij aanschaf van computer) de pc weer op te starten, maar zonder resultaat.
Continu bezig om de pc te laten opstarten vanaf cd/dvd maar het lijkt of hij of zij daar maling aan heeft.
Eerste vraag is, welke bestanden horen er eigenlijk op een herstelschijf te staan?
 
Om jouw computer op te kunnen starten vanaf de DVD, moet het DVD-station in het BIOS van jouw computer als eerste staan in de opstartvolgorde (het BIOS noemt die bijvoorbeeld boot sequence, boot priority of boot order). Meestal staat dat al zo. Maar als je merkt dat jouw computer alleen vanaf de harde schijf wil starten, dan is dat nog niet het geval: zet deze BIOS-instelling dan even goed.

Kun je nu nog niet met de herstelschijf opstarten, kun je mss. beter hier een Windows 7 downloaden. Let op: kies de versie je ook eerst had. Vervolgens kun je deze activeren met de productcode onderaan je laptop of achter op op je desktop. Door vervolgens Vistalizator te downloaden & te installeren, kun je de taal veranderen in je moedertaal.
 
Dorado, bedankt.

Zit ik alleen met de vraag, hoe weet ik welke versie van Windows 7 Home Premium ik heb?
de x64 (64 bit)
de x86 (32 bit)

Als ik in de gegevens van de pc bij programfiles kijk via de Hirens boot cd in de dvd speler ,zie ik program files en program files (x86)

Zegt dit iets over de versie die er gebruikt wer , wordt?.
 
Hakar zei:
Als ik in de gegevens van de pc bij programfiles kijk via de Hirens boot cd in de dvd speler ,zie ik program files en program files (x86)
In dit geval heb je een 64bits systeem Windows. De Program Files (x86) wordt dan extra gebruikt omdat niet ieder programma 64bits draait...
Je moet het imho ook kunnen zien op de productcodesticker...
 
Wederom bedankt,

Heb nogmaals op de sticker gekeken, maar zie geen aanduiding voor welke versie.

Heb inmiddels wel de windows versie gedownload en uitgepakt, gaan morgen op schijf en dan aan de slag, en daarna de Nederlandse taalinstelling er op.
 
Het installeren van de windows versie lukt, echter nu heb ik 4 partities in plaats van voorheen 2.
Kan ik op de één of andere manier na installatie nog iets aan die partities doen, of moet dat voor de installatie van windows gebeuren.

Ik zou graag weer alleen Schijf C en D hebben.

De taal instellingen heb ik nog niet geprobeerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan