Win 7 slipstreamen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toedeloe

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2005
Ik heb een geslipstreamde installatie-DVD gemaakt met Win 7 en gebruikte daarvoor RT7lite. Nu wil ik deze DVD gebruiken voor de herinstallatie maar ik krijg op een bepaald moment de volgende mededeling op mijn scherm: "Kan de instelling <DiskConfiguration> in het antwoordbestand voor installatie zonder toezicht niet parseren". Wil iemand mij zeggen wat er bij het slipstreamen verkeerd is gegaan en hoe ik dat kan oplossen? Ik gebruik Win 7 Home 64 bit. Alvast bedankt.

Lijkt erop dat je (blijkbaar) een unattended (="zonder toezicht") versie hebt aangemaakt. Dat is (technisch) wat anders dan een geslipstreamede, alhoewel beiden (zelfs in 1 sessie) te maken zijn in RT7Lite
Zoek eens op *.xml op de gemaakte installatie DVD. Lijkt erop dat er een .xml antwoordbestand staat, die onder DiskConfiguration een verkeerde regel (of regels) heeft staan.

Natuurlijk kun je op de gemaakte dvd ook zoeken naar bestanden met de tekst DiskConfiguration

Tijs.

Dank je wel dnties voor de tip. Volgende vrrag: hoe kan ik nu specifiek zoeken op de E-schijf, de schijf waar mijn installatie DVD zich bevindt? Heb de zoektool Everything geïnstalleerd (hier op Helpmij gevonden) en de handleiding (ook hier op gevonden) geprint maar ik geraak er niet wijs uit. Alleen de C-schijf wordt blijkbaar doorzocht. Of bestaat er nog een betere manier? Ook zoeken via Start (Programma's en bestande zoeken) bracht geen oplossing. Misschien kan ik beter een nieuwe slipstream maken, echter waar maakte ik een fout?

Je zou het volgende kunnen doen (met de DVD in E:):
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd
in het CMD-venster:
dir /s /p E:\*.xml

Succes,

Tijs.

dnties, ik heb uw voorstel geprobeerd maar zonder resultaat. Ik zal een nieuwe slipstream maken. Misschien ligt het probleem bij de "Task", onderdeel Un-Attended waar ik bij de rubriek "Auto Logon" de optie "skip user creation" een wachtwoord heb opgegeven. Ik zou dat nu achterwege laten. Ik zie wel wat het geeft.

Ik heb vandaag een nieuwe slipstream gemaakt van Windows 7 met RT7Lite en deze keer heb ik geen wachtwoord opgegeven (zie hierboven). De herinstallatie is daarna zonder één enkel probleem verlopen.

Fijn dat je het hebt kunnen oplossen, en bedankt voor de terugmelding. :thumb:

Graag nog de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan