Win 7 start niet meer na installatie Linux mint 17

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rdg23

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2014
Berichten
13
Goedemiddag,

Deze computer zit met een probleem.

Hier stond Windows 7 op geïnstalleerd, nu Linux mint 17.

Nu kom ik er vanmorgen achter dat ik niet meer kan starten op Windows 7 omdat deze tijdens het installeren van Linux is verwijderd.

Kan ik dit op een of andere manier nog herstellen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En, weet je zeker dat windows helemaal weg is en dat je dat denkt?
Dat de pc dus gelijk naar Mint 17 gaat maar dat de grub er wel degelijk is en dat je dan kan kiezen tussen Mint en Windows?

En anders heb je voordat je de installatie van Mint 17 zou doen, niet van te voren een partitie aangemaakt voor Mint 17.
Of bij schijfbeheer in de installatie geklikt hebben op, gebruik de hele schijf ipv zet naast Windows.

Dus nee, windows weg.

Had je een recovery partitie op je windows? Dan zou je kunnen proberen om deze te gebruiken zodat je windows naar fabrieksinstellingen wordt gezet, maar ik zou eigenlijk niet weten hoe.

ps. ik denk van niet, maar vraag het wel.
Als je windows opstart vanaf een nieuwe laptop/pc dan wordt gevraagd een dvd te maken die als backup kan dienen.
Dan kan je altijd de boel herstellen. Nu de vrag, heb je dit gedaan, dan zit je goed en pak je die dvd.
Heb je dat niet, dan eh.....is dat niet slim.

Heb je uberhaupt wel een backup gemaakt van alles toen je Mint 17 ging installeren? Dat is toch tegenwoordig toch wel iets wat iedereen weet, backup maken van je belangrijke zaken!!
 
Laatst bewerkt:
@Rdg23
Welkom op Helpmij :)
Je dubbelpost in de Linuxsectie heb ik verwijderd.
Lees de forumvoorwaarden nog eens even door a.u.b.
Succes verder met je vraag.
 
Volgens mijn huisgenoot heeft ie Mint 17 geïnstalleerd op de schijf waar Windows 7 op stond.

Voordat hij Mint 17 op die schijf heeft geïnstalleerd kon hij, kon hij inderdaad nog kiezen tussen Windows 7 en Mint 17.

Belangrijke zaken zijn op een extern harde schijf gepropt.

Geen back-up gemaakt van Windows 7 zelf.

Nu kan ik dus enkel alleen een nieuwe Windows 7 kopen?
 
Tja, als je geen Win dvd hebt, dan is het niet slim geweest om niet een backup van Windows te maken.
Voordat hij Mint 17 op die schijf heeft geïnstalleerd kon hij, kon hij inderdaad nog kiezen tussen Windows 7 en Mint 17.
Dit klopt natuurlijk niet, je bij installatie bij schijfbeheer kan kiezen uit 3 dingen:

1. gebruik de hele schijf
2. zet Mint naast Windows
3. Iets anders

en 3. is dan dat je zelf aangeeft waar je Mint wilt zetten.
 
Mint 17 is middels een usb erop gezet, op een ander partitie.

Windows 7 stond op de harde schijf.

Maar hoe zet ik Windows 7 er weer op?

Ik neem toch aan dat ik gewoon weer een besturingssysteem kan kopen van Windows 7, en deze kan installeren?
 
Als die op een andere partitie staat, dan start Mint 17 gewon op maar kan WIndows 7 nog gewoon op je pc staan..

In Mint 17 doe in de terminal (menu en dan hulpmiddelen):
Code:
sudo fdisk -l
dan bekijk de schijf

en
Code:
mount -l
zie je de indeling van de schijf

Ik denk zelf dat de grub (het menu wat je ziet als je de pc start)
op de verkeerde partitie staat en dus zie je die niet als je de pc start.

Om dat dus te weten te komen doe jet het bovenstaande, kopieer en plak het in de terminal zodat je geen typefouten kan maken.
De uitkomst wil ik graag hier zien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan