Win 7 update centrum zoekt en zoekt...

• Onderwerp starter Onderwerp starter tj1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tj1

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2003
Hallo,
Ik heb een windows vista home prem.-pc ge-upgrade naar windows 7 SP1 prof. En geactiveerd.
Na ellenlange wachttijd, 1 uur of nog langer, hoop ik nog steeds op een lading updates, die maar niet komen!

Verbinding via kabel is in orde. Alles staat op standaard en handmatig heb ik inmiddels wel IE11 gedownload en verwerkt.
Andere adviezen zoals, system readiness tool, sfc/scannow en verwijderen van windows softw.distrib map ook al geprobeerd.... Niets lijkt te helpen.
Dus waar blijft de rest van alle updates, zoals security, visual C, en de talloze gewone updates sinds 2011?
Kan het wachten inderdaad....uren zijn?? Of zitten de downloaders van windows 10 met mij in de file? ;)

Hoor graag een goede tip.

Het duurt inmiddels bijna 3 uur....
Fix-it ga ik ook proberen, maar heb er een hard hoofd in...

Relatie met update centre..ik bedoel uiteraard windows update ! (via startmenu of config-scherm)

Ik heb nu checksur draaien wat hier te vinden is: http://windows.microsoft.com/en-GB/windows7/What-is-the-System-Update-Readiness-Tool

Update:
Er is een begin.. checksur zelf liet niets zien, behalve zoeken......
Niets leek er op te wijzen dat er updates werden gevonden of gedownload.....

Maar de afsluitknop verraadde een geel uitroepteken...wat normaal gesproken verschijnt bij updates die worden verwerkt tijdens afsluiten!
En na een klik op deze 'afsluit'-knop is eindelijk het proces begonnnen. Stand 20 van ....187 updates !

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat duurt ook nog even. :confused: Laat eens weten of het allemaal lukt. :D

Manamana e.a.

De pc heeft er 187 gehad en verwerkt, opgestart en presenteert me nu een nieuwe lading a 40 stuks (+ 10 optioneel)
Maar goed, de vaart zit er nu in, en er zijn geen storingen geweest. Dus rond ik af, dit gaat verder wel lukken.

Blijft wel vreemd dat de reguliere updatefunctie vanmiddag niets van zich liet horen lange tijd, maar er hoort dus engelengeduld bij.

Bedankt!

Of zitten de downloaders van windows 10 met mij in de file?
Win 10 krijgt momenteel inderdaad voorrang op de servers van MS.
Als je de updates handmatig ophaalt ( b.v. in porties van 25) gaat het meestal sneller.
Moet je even de instellingen veranderen bij Windows Update (configscherm).
Optie: "Naar updates zoeken maar laat mij bepalen of ik ze wil downloaden en installeren".

@gast0225:
Was niet aan jou gericht, maar aan de onzinnige post van macguy.
Reactie van betreffende persoon inmiddels verwijderd.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor ook deze laatste tip, maar dat had ik al geprobeerd. Helaas zonder succes... Geen tekstballon met "er staan x updates klaar". Maar dit dus even voor de record.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan