Win 7 zeer langzaam en raar probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Happyhippie

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
Heb sinds een maand Win 7 Ultimate64 over de oorspronkelijke winkel Vista Home Premium64 heen gezet omdat ik al bijna een jaar zeer frequent dezelfde terugkerende problemen had waarvoor geen oplossing werd gevonden ,nu dacht ik eindelijk van dat probleem te zijn verlost krijgt m'n 7 identiek hetzelfde probleem.
Kort uitgelegd het volgende ,door de week loopt ie perfect en dan soms in het weekend is alles geblokkeerd ,meestal vanaf vrijdagavond,heel raar,ik weet het maar ik ben er bijna van overtuigd dat iets op een bepaald ogenblik een trigger geeft waardoor mijn systeem zeer langzaam wordt,Words openen bvb.2-4 minuten enzv.
Gescand met Sophos root,Dr.Web,A-squared,Kaspersky en verder met ESET SS,Spywareblaster,Spybot,MBAM,SAS die standaard op de pc runnen.

Alle hardware is getest met HPdiagnoseprog en normaal !

Het rare is dat na een uur of 7-10 de pc plots weer normaal doet .
Enkele keren was het probleem door een reg.scan te doen via CCleaner opgelost en enkele keren door SAS te laten lopen die dan niks vondt buiten een trackingcookie....doch terwijl SAS nog maar pas was gestart ging dan de pc weer normaal maar anders enkel na vele uren.

Misschien heeft in 2010 iemand de oplossing voor mij :o

(edit:sys.restore=geen oplossing)

Laatst bewerkt:
als het telkens op het zelfde tijdstip gebeurt, dan lijkt het me dat een programma bij jou automatisch op het tijdstip dat ingesteld staat --> elke vrijdag. Iets installeerd of defragmenteerd of wat dan ook.

Als jij het bij vista ook had, lijkt het me dat het een programma is dat je voor Windows 7 had geinstalleerd was.

Vraagje: heb jij op je harde schijf een map Windows.old staan?
Daar kan je misschien namelijk ff in rondneuzen.

Veel suc6 :thumb:

Je hebt waarschijnlijk het probleem mee genomen, omdat je een upgrade en geen nieuwe installatie hebt gedaan.
Als je computer opstart en dan naar taakbeheer, tab processen gaat.
Welk proces is daar druk bezig als je naar het geheugen kijkt?

Een Windows.old map vindt ik nergens en bij processen zie ik niet veel speciaals .
Wel heb ik vanaf fabriek (HP) een partitie D genaamd FACTORY IMAGE waarop veronderstel ik ,de recovery staat van de oorspronkelijke Vista64 installatie.
Of daar iets aan veranderd is sinds 7 weet ik niet ,uit D blijf ik ook liever uit want daar heb ik niet zoveel kaas van gegeten helaas.

Bijlagen

• voorHelpmijWin7.webp
    voorHelpmijWin7.webp
    59,9 KB · Weergaven: 93
Je hebt wel erg veel op de achtergrond draaien.
Waarschijnlijke werken dingen elkaar tegen.
Verwijder is wat programma's van je opstartlijst.
Dit kan je bij elke programma aangeven!

Zijn voor mij erg vreemde processen?
3b3bexp.exe
5dwm9j.exe

die teatimer vind ik nog best veel hoor xD.

Maar misschien is er dan alsnog een programma mee gekomen vanuit vista (kan ook zonder dat windows.old er nog op staat) en dat hij weekend gaat defragmenteren of wat dan ook.

Misschien moet je een aantal programmatjes verwijderen en/of bij instellingen kijken

Ik kan de ook niks op vinden!

Download dit is: http://www.mlin.net/files/StartupCPL.zip
Installeer dit programma, ga da naar Configuratiescherm zet daar de weergave op kleine of grote pictogrammen en open het daar het programma Startup loop daar alle tabjes met wat je wel en niet wil dat het opstart als je de computer opstart.

Ik kan de ook niks op vinden!

Download dit is: http://www.mlin.net/files/StartupCPL.zip
Installeer dit programma, ga da naar Configuratiescherm zet daar de weergave op kleine of grote pictogrammen en open het daar het programma Startup loop daar alle tabjes met wat je wel en niet wil dat het opstart als je de computer opstart.

Kan dit helaas niet instal ,geeft steeds foutvenster bij installeren
Ook geraak in zeer moeilijk op HelpMij momenteel....mja da's weer iets anders

Laatst bewerkt:
De rare exe. is ook volop bezig ?

Bijlagen

• proc nr2.webp
    proc nr2.webp
    64,8 KB · Weergaven: 76
Hoi !

Duidelijk is dat je 'n partij rommel van je V ista-installatie hebt overgenomen !

Het idee dat:" Als ik upgrade zijn mijn problemen over" heeft nooit gewerkt en zal ook nooit werken !

Je hebt dermate onbekende bestanden, bijv. 3b3bexp.exe en 5dwm9j.exe in je taakbeheer staan dat ik onmiddellijk back-up's van m'n bestanden zou maken,daarna formatteren en 'n clean install van Win 7 zou kiezen !

De rest is alleen maar tijdverspilling !

Greetz,

Harry.

De beide exe's heb ik nu teruggevonden ,is van Dr Web die op dat moment nog aan een tweede diepe scan bezig was ,wat de map RarSFX1 is weet ik niet (zie screenshot)
Formateren is wel idd. het beste maar heb er teveel spullen opstaan die ik dan sowieso kwijt ben en niet meer terug kan halen om het zo te zeggen, dat ik een clean install niet zo direct zie zitten en het is ook zo dat ,wanneer zich het probleem niet voordoet de pc draait als een zonnetje.....dus dat zou er toch uit moeten te halen zijn ?

Bijlagen

• exe uit proc1.webp
    exe uit proc1.webp
    26,1 KB · Weergaven: 72
Laatst bewerkt:
als je tog eerst je bestanden op een paar cd'tjes brand kan je tog daarna een schone installatie doen? dan ben je van al je problemen af

gr Daniël

Ik snap ff niet waarom jij 2 browsers hebt aanstaan? Een browser is toch voldoende? En ik vindt het ook raar dat je 2 keer de explore.exe hebt aanstaan.

Als je een clean install doet ben je van alle problemen af.
De bestanden kun je makkelijk overzetten met Windows Easy transfer. Het enigste wat je moet doen is eventuele drivers installeren en alle programma's opnieuw installeren.

Greetzz,
Timo

Twee browsers had ik aanstaan omdat op dat moment Helpmij bijna niet bereikbaar was (nu ook weer niet ?) en probeerde dan met de IE ff

Ik heb nu alle anti-proggies verwijderd en enkel de ESET SS draaien waar ik voorheen nog Spywareblaster en Spybot op de achtergrond had opstaan.Ook de geïnstalleerde SAS,A-squared en MBAM zijn verwijderd.
De pc doet zoals verwacht na een tiental uren weer normaal ,kan momenteel enkel wachten tot het weer weekend wordt en zien of het probleem weg is.
Het zou me verwonderen moesten Spywareblaster of Spybot een probleem maken of het moest 64-bit gerelateerd zijn !
Effe afwachten dus.
Zoals eerder gezegd is een clean install totaal géén optie .

Laatst bewerkt:
Het is nu weer weekend en zoals te verwachten bemerk ik dat stilletjes de pc weer langzaam aan't worden is.
Eens een programma geopend (als bvb. outlook) duurt het ca.30 sec. voordat het prog sluit na het rode kruisje,andere media of fotoprogs idem.
Internet gaat normaal eens een browser geopend,sluiten is als hierboven.
Hierbij nog een screen van de lopende processen.
Iemand nog een idee?

Bijlagen

• 29-01-2010helpmij.webp
    29-01-2010helpmij.webp
    54,9 KB · Weergaven: 64
Heb SAS gedownload en deze heeft 47 trackingcookies gevonden ,op zich geen groot probleem ,echter nog voor ik deze verwijderde liep de pc weer als vanouds.
Heb nog al eens ondervonden dat wanneer ik gewoon SAS laat runnen ,spontaan na een uurtje de pc weer normaal doet ,zelfs zonder de gevonden items te verwijderen ,gewoon omdat SAS opstaat.
Als ik niet beter wist zou het lijken op reclame voor SAS ,of kan dit ?
Dat een trigger (in't weekend) m'n pc langzaam laat lopen en dan gewoon door SAS te starten het weer ok is ,als push om SAS toch maar te kopen ?
Lijkt me ver gezocht maar daar lijkt het erg sterk op als ik over het voorbije jaar met deze problemen een beetje nadenk.

Laatst bewerkt:
Deze week natuurlijk hetzelfde.....
Daar het bijna zeker is dat ergens een geplande start staat ging ik effe op zoek naar die taken doch kwam echter enkel foutmeldingen tegen.
Geraak niet tot bij de ingestelde taken ,voor mijn problemen ging dit steeds probleemloos.
Iemand advies ?

Googlen op HRESULT:0x8000FFFF (E_UNEXPECTED)) maakt mij niet wijzer.......

Zie screens

Bijlagen

• 8-02-2010 18-31-51.webp
    8-02-2010 18-31-51.webp
    9,1 KB · Weergaven: 48
  • 8-02-2010 18-30-36.webp
    8-02-2010 18-30-36.webp
    7,4 KB · Weergaven: 53
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug