Win 8 activatie...

Status
Niet open voor verdere reacties.

snijworst

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Berichten
1.876
Vorig jaar heb ik voor €30,- bij Microsoft de download-upgrade naar Win8 gekocht. Met de workshop in de ComputerIdee in de hand heb ik deze download niet geïnstalleerd maar als .iso opgeslagen en vervolgens op dvd gebakken.

Daarmee had ik een volledige installatieschijf. Deze heb ik gebruikt om bij wijze van probeersel win8 als dual-boot naast win7 te installeren, en dat ging zoals verwacht probleemloos.

Nu heb ik mijn geld uitgegeven aan de beste investering ooit: een ssd. Daar wil ik nu win8 op zetten en dat gaat wederom probleemloos. Licentie-key ingegeven en laten doorstarten wat nu binnen 15 seconden gerealiseerd is :)

Probleem is nu echter dat er om een activatiecode gevraagd wordt wat eerder niet het geval was.

Waarom...?
 
Je hebt waarschijnlijk Windows 8 direct geïnstalleerd. Dat is niet mogelijk met die Windows Upgrade Offer activatiecode. Je zult eerst een legale Windows 7 Home Premium, Professional of Ultimate moeten installeren (als het goed is kwam de pc ook met Windows 7, dus de code kun je op de kast van de pc of onderop de laptop vinden). Van daaruit kun je upgraden naar Windows 8 met de bijbehorende iso en WUO activatiecode.

Je kunt Windows 7 installeren middels de recovery-partitie, of middels een originele Windows 7 installatie-DVD. Een productcode voor Windows 7 Home Premium zal gewoon werken, of je nou een Windows 7 Home Premium via de recovery-partitie installeert, of Windows 7 Home Premium installeert via een originele Windows 7 DVD. Hetzelfde geldt voor Windows 7 Professional of Windows 7 Ultimate wanneer je daar een bijbehorende legale product code hebt.

Kortom: Je moet eerst Windows 7 installeren en van daaruit upgraden naar Windows 8. Alleen op deze manier werkt de WUO code. Een directe installatie van Windows 8 kan niet geactiveerd worden met een WUO code.
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk heb je een OEM versie en zodra je enige hardware veranderd zoals bijvoorbeeld je HDD wordt dat gezien als een installatie op een nieuw systeem en weigert hij de reeds gebruikte key. Je zal dan even contact moeten opnemen met Microsoft en het geval uitleggen.
 
Waarom is het me dan op mn oude hdd wel gelukt als dual boot?
 
Dat vraag ik me dus ook af. Dat zou helemaal niet mogelijk kunnen zijn. WUO codes zijn alleen voor upgrades, en niet voor schone installaties.
 
Het idee om de download op dvd te bakken stond in de ComputerIdee. Ik ga deze vraag dan ook daar posten en hoop op een reactie van hun FaqMan. Ik houd jullie hier van op de hoogte..
 
Oké da's goed. Ik ben ook benieuwd :p.
 
Heb even mijn bericht terug geplaatst maar weet niet of het steekhoudend is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan