Win 8 herinstalleren op een "merk" PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

gtest

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2001
Berichten
124
Hey,

ik ben van plan om op mn PC die geleverd werd met een voor geïnstalleerde Win8 (met inbegrip van alle rotzooi :evil: die ze voordien er hebben opgezet....) er alles af te smijten, en een cleane Win 8 erop te zetten.
Nu is mn vraag is het mogelijk om het bestaande sernr van de voor geïnstalleerde Win 8 (oem?) te hergebruiken. (ik krijg een foutmelding tijdens de installatie als ik het bestaande sernr gebruik) Of is er een walkby om dit alsnog te kunnen doen, zonder dat ik terug een nieuwe Win 8 licentie moet kopen.

thx guys:)
 
Met je eigen serial moet het geen enkel probleem zijn Windows te herinstalleren.

Ik kan mij daarom vooralsnog weinig voorstellen bij die foutmelding. Hoe probeer je Windows opnieuw te installeren / waarvandaan / met wat voor schijf? Wanneer krijg je die foutmelding en wat is de exacte tekst van de foutmelding?
 
Hey,
is blijkbaar toch een probleem om mn serial te herbruiken.
Ik gebruik een originele win 8 dvd maar op het moment dat ie de serial vraagt, krijg ik de melding dat mn serial niet geldig is !!
Ps : ik gebruik de serial die op mn pc-sticker geplakt is!



Met je eigen serial moet het geen enkel probleem zijn Windows te herinstalleren.

Ik kan mij daarom vooralsnog weinig voorstellen bij die foutmelding. Hoe probeer je Windows opnieuw te installeren / waarvandaan / met wat voor schijf? Wanneer krijg je die foutmelding en wat is de exacte tekst van de foutmelding?
 
Is er bij de machine een Windows DVD geleverd of heb je een Win DVD zelf ergens vandaan geregeld?
 
Je hebt wel dezelfde Windows 8 editie nodig als welke al was geïnstalleerd. Je kunt dus niet een Windows 8 Professional Editie installeren als je een Windows 8 Home Editie hebt.
 
Het zijn beide dezelfde type, win 8 pro.
De dvd is origineel maar die versie (sernr)gebruikte ik reeds op een andere pc.




Is er bij de machine een Windows DVD geleverd of heb je een Win DVD zelf ergens vandaan geregeld?
 
Nu wordt het wat vaag voor mij. Eerst schrijf je dat je de bij de machine behorende serial gebruikt, nu schrijf je dat die serial reeds op een andere machine is gebruikt. Daarmee heb je je eigen vraag / vragen / probleem beantwoord denk ik (?)
 
Laatst bewerkt:
Zal nog eens proberen :
ik wil met een originele win 8 dvd mn pc herinstalleren, mist gebruik van het sernr van mn pc (op de sticker vd pc), dit lukt blijkbaar niet.
Heeft fout dat sernr niet juist is.

Ik vermoed omdat de ene OEM is/was en mn dvd een volledige (winkel) versie is....





Nu wordt het wat vaag voor mij. Eerst schrijf je dat je de bij de machine behorende serial gebruikt, nu schrijf je dat die serial reeds op een andere machine is gebruikt. Daarmee heb je je eigen vraag / vragen / probleem beantwoord denk ik (?)
 
Zoals edmoor al aangaf, is het alleen maar noodzakelijk dat je met eenzelfde versie herinstalleert. Enige dat van belang is, is dat het serienummer dat je gebruikt, echt / onvervalst / niet voor een andere activatie is (gebruikt). Aan de hand van je eerdere reactie(s) vermoed ik dat daar een probleempje zit.
 
Al je DVD zoals je zegt een volledige winkel versie staat er ook een serienummer op de verpakking. Die moet je dan gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan