Win 89 SE installeren op OUDE laptop!

Status
Niet open voor verdere reacties.

BluetoothUSB

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2010
Hallo,

Ik heb een hele oude siemens fujitsu met een 5gb harde schijf gekregen van mijn stage.
Deze heeft een echte inplugbare internetkaart van 80 euro waarde xD (Misschien wil iemand die kopen voor 40 euro?)
Maargoed, deze laptop was geïnstalleerd met een windows 2000 versie.
Er stonden wat bestanden op, dus ik heb hem geformatteerd, en ik heb er toen windows xp op gezet.
Deze werkte te traag, dus uiteindelijk vond ik een CD met windows 98.
Nou, deze werkte, alleen de drivers voor mijn netwerkkaart waren te nieuw (geen geldig win-32 bestand).
Ik heb gezocht naar Windows 98 SE, maar na de ISO op een schijf gebrand te hebben, speelde de laptop deze niet af. Logisch, want de dvd drive is gewoon te oud voor gekopieerde CD's.

Mijn vraag: Hoe krijg ik windows 98 Second Edition op deze laptop zonder CD of internet?
Ik kan namelijk ook geen ethernetkabel erin doen, wantdeze poort is smaller dan de normale
Ik kanhen ook niet via USB booten, heb dit al geprobeert.
Iemand enig iedee verder?

ps.ik kanhem ook kopen, maar dat vind ik het neiet waard, dan laat ik hem maar zo, maarja zou wel fijn zijn als ik SE erop had, dan kan ik hem als server gebruiken of zoiets dergelijks.

Je kunt de iso toch gewoon branden op een cdrom en die er in doen?

Je kunt ook een Plop opstartfloppy maken en daarvan opstarten. Je kunt vandaaruit doorstarten naar CD-rom.

Alternatief: Maak een opstartfloppy, bijv. deze. Start de laptop op van de floppy, en kijk welke schijfletter de CD-rom heeft gekregen. Ga daarna naar de CD-rom en start setup.exe.

Voorbeeld: Stel je start op, en je krijgt de melding dat de CD-rom driver de schijfletter D: heeft toegewezen aan de Cd-rom speler.
Dan (in het gestarte DOS):
D:
setup.exe

Succes,

Tijs.

Dat met die floppy wil ik wel proberen.
Het probleem is alleen, deze pc speelt en herkent geen gebrande schijven.
Dus ben bang dat die ook geen optie is.

Andere mogelijkheid is de harde schijf uitbouwen, en die op een andere computer formatteren als FAT32 (of FAT16), en de installatiebestanden erop zetten.
Dan harde schijf terug inbouwen, de laptop opstarten van DOS-floppy, naar de juiste map op de C: schijf gaan en setup.exe daar starten.

Tijs.

WIl dit proberen :P
Helaas krijg ik een heel mooie effen groen beeld te zien al sik hem aanzet, harde schijf doet ook niets:P zzie niet eens een Siemens logo.
Laptop dood denk ik xD
Hmm ineens begint de harde schijf te draaien.... nogsteeds groen beeld nu.
nou, niets, laptop afgeschreven, msischien kan ikk hem ergens inruilen voor een.. USB ventilator ofzoiets xD
Iemand interesse in een Sisco aironet kaart? voor 10 uero heb je he, , hij werkt nog helemaal! Zitten geen divers bij, maar die wil ik wel zoeken:P

Hoi,

De laptop zelf doet het niet meer helaas.. een groen beeld als je hem opstart.
De netwerkkaart werkt nog wel, en die kun je in de winkel kopen voor 50 euro.
Als je het geheel wilt kopen dan heb ik zoiets van.. met 20 euro ben ik tevreden :P
Als je echt geïnteresseerd bent wil ik hem best opsturen/op laten halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan