Win 95 + 486 25 mhz + fat32 + ?????

Status
Niet open voor verdere reacties.

RACOON

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2003
Berichten
63
heys ik ben bezig ( al 2 weken) met het herinstalleren van een 486 computer van Tulip .

eigenschappen zijn;

Echte bios van tulip zeer frustrerent bijna niks te veranderen.

Proccesor : 25 Mhz jahjah wat een Power :cool:
FAT : Omgezet van fat16 naar fat32 vanwege t
feit dat ik win95 erop wou zetten


Probleem ;

Toen ik windows 3.1 eraf had gegooit en met mijn stomme kop even geen backup van heb gemaakt is t me niet gelukt om win95 erop te zetten.

Heb t idee dat hij een conflict heeft met de schijf want die is 1 gigh en hij ziet er maar 162 mb., behalve dan wanneer je met fdisk de eigenschappen van de partities opvraagt dan ziet hij wel alles staan,1083 mb.

Nu is mijn vraag heeft iemand wel is een 486 geupdate en heeft ervaring met het updaten van win3.1 naar win95 en kan me daarmee in dit forum helpen..

Of weet toevallig ook hoe t moet...of een idee....


Greetzzz Emiel :confused:
 
Ik heb wel eens win 98 op een 33 mhz geïnstalleerd, maar dat lukte alleen met 98Lite. Anders zou ik niet eens door de setup heen gekomen zijn.
 
dan zou win 95 toch geen prbleem moeten opleveren ...


Update

Ik heb trouwens al in de bios de eigenschappen van de harde schijf ingevoert maar dan zag hij nog niet de 1083 mb staan
 
Op schijven kleiner dan 2 Gb kan je beter fat16 gebruiken. Het is overigens zo dat alleen win95 OSR2 (versie B) met fat32 overweg kan. Voor eerdere versies (t/m A) moet je fat16 gebruiken, anders geen win95.
 
thks ga t meteen even uitproberen :)

heb veel geprobeert maar dat niet dus
 
Mission succesfull

Het is gelukt !!!! Kwam erachter dat de bios ook weer opnieuw ingestelt moest worden dus... :d ;) en een paar jumpertjes moesten verzet worden..



Thks everyone ...

Greetzzz Emiel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan