Win 95 installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog een keer opnieuw. Onder W95 hoeft geen Dos meer te staan. W95 heeft in C:\Windows\Command alle benodigde Dos-commando's aan boord. Dus: Maak zes partities aan, vijf van 2 Gb en een van 1 Gb (dat zal wat minder worden). Formatteer in ieder geval C (en dan die overige vijf ook maar meteen). Je CD-Romspeler zal in je Bios staan, stop die Setup CD er in en zoek Setup.exe op. Dat moet lukken.

Helaas, dat lukt dus niet. Ik heb 6 partities aangemaakt met fdisk, nadat ik eerst alle bestaande partities eraf heb gegooid (voor zover die er waren). De eerste als primaire partitie aangemerkt (C:). Allemaal geformatteerd, Windows CD erin, naar R: gegaan, setup geprobeerd met als resultaat de mededeling 'kan geen tijdelijke directory maken. Als u HPFS of NTFS hebt geinstalleerd, moet u een MS-DOS-opstartpartitie maken voor een windows installatie'. Naar R:\win95 gegaan, van daaruit setup geprobeerd met hetzelfde resultaat...
 
Nog een keer opnieuw. Onder W95 hoeft geen Dos meer te staan. W95 heeft in C:\Windows\Command alle benodigde Dos-commando's aan boord. Dus: Maak zes partities aan, vijf van 2 Gb en een van 1 Gb (dat zal wat minder worden). Formatteer in ieder geval C (en dan die overige vijf ook maar meteen). Je CD-Romspeler zal in je Bios staan, stop die Setup CD er in en zoek Setup.exe op. Dat moet lukken.

Dat advies heeft te maken dat DOS 6 alleen partities in fat aankan, en ook aan kan maken met fdisk, tevens dien je dat die msdex te laden en in de autoexc.bat en config.sys te zetten, het heeft dus een reden, een leerreden.;)
 
En jullie blijkbaar ook niet??


Hoeft ook niet meer, ik heb het inmiddels opgelost. Dank voor alle moeite.
 
Laatst bewerkt:
Nou, wij wisten het wel en de oplossingen werden ook allemaal aangedragen, helaas vertel je er nu niet bij hoe je het dan hebt opgelost, zou wel zo vriendelijk zijn voor de mensen die jou geprobeerd hebben te helpen.
 
Jullie hebben inderdaad een aantal oplossingen aangedragen, maar geen van allen was de juiste. Uiteindelijk heb ik de hele machine opnieuw schoongeveegd en zes nieuwe partities gemaakt die ik allemaal opnieuw heb geformatteerd. Vervolgens heb ik windows 95 direct van CD gedraaid en daarmee is het uiteindelijk gelukt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan