Win 98 extra bestand kopieren zodat de Win 98 cd-rom niet gevraagd wordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

TitaniumPrelude

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2002
Berichten
45
Hallo,
Is er iemand die weet welk bestand van je orginele windows 98 of andere windows versie moet kopieren en in welke map moet plaatsen, zodat als je nieuwe soft- of hardware installeerd op je computer. Niet meer gevraagd wordt naar de windows 98 cd-rom?????
 
Ik kopieër altijd de hele map \win98 van de CD-rom, makkelijk als je een herstel doet of software enz wil aanpassen.
 
Je hoeft alleen de cabinet (*.cab) files te copieren.
 
Geplaatst door Jfris
Je hoeft alleen de cabinet (*.cab) files te copieren.
Idd, daarna moet er in het register nog iets owrden veranderd, anders wordt er nog steeds naar de CD-ROM gevraagd

ga met regedit naar:

Hkey_local_machine
software
microsoft
windows
currentversion
setup

je vindt dan rechts in beeld enkele zogenaamde 'tekenreekswaarden', waaronder de waarde CommandLine.

Achter deze waarde staat het huidige pad naar de setupbestanden van Windows, bijvoorbeeld F:\win98
Dubbelklik op CommandLine en het pad in de waardegegevens naar het pad op je harde schijf (dus de map waar je de *.cab-bestanden naar toe hebt gekopieerd).

Pas eventueel ook de waardgegevens aan in de tekenreekswaarde SourcePath.

Voortaan worden bestanden altijd uit de betreffende map gehaald en wordt er niet meer gevraagd naar de CD-ROM.
 
Ik kopieër eerst alles naar de harde schijf en installeer daarna vanaf de schijf. Vandaar dat ik ook setup.exe enz mee-kopieër. Lekker makkelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan