Win 98 Kleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

zarko

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2003
Berichten
47
Ik heb net op een pc Win 98 geinstalleerd, maar ik kan nu alleen maar 16 kleuren op 't beeldscherm gebruiken, daarna pakte ik een andere beeldscherm die ik zelf voor me xp compu gebruik maar dan is die nog steeds raar als ik m aan de win 98 aansluit.

dus ik dacht ik installeer win XP op deze pc om te zien of het aan de compu zelf zou liggen maar dan werkt alles correct en ik kan 264 klueren en meer kiezen.

Toen heb ik gewoon win XP afgehaald en win 98 opniuw geinstalleerd maar dan is het beeld nog steeds lelijk want ik kon maar weer gewoon 16 kleuren gebruiken en niet hoger, hierdoor kon ik mijn resolutie ook niet hoger zetten dan 640x480 pixels

Weet iemnd hoe ik dit probleem kan oplossen


Mijn PC Gegevens:
Intel Pentium II
128 MB RAM
Win 98
5,99 GB



klik hieronder om het screenshot plaatje wat groter te zien:
http://www.pc-tipnet.com/scherm98.bmp

hier 't screenshot plaatje
scherm98.bmp
 
Dit probleem is op te lossen door de drivers van je videokaart te installeren...
 
Owja, als je niet weet welke videokaart je hebt kun je daar waarschijnlijk wel met Aida 32 achterkomen.
 
Plaatje

In dit scherm (zie bijlage) moet je kunnen zien of er wel een adaptor is geinstaleerd.

grtjs jjw
 
Re: Plaatje

Geplaatst door jjw
In dit scherm (zie bijlage) moet je kunnen zien of er wel een adaptor is geinstaleerd.

grtjs jjw

Maar als je op het plaatje kijkt zie je "Standaart plug en play-monitor op Standaart PCI grafische adapter (VGA)" Dus het lijkt me dat de drivers niet geinstalleerd zijn.
 
kan iemand me misschien vertellen hoe ze dit probleem nou opgelost hebben.

Ik heb nl hetzelfde probleem.
bij apparaatbeheer staat "Standaart plug en play-monitor op Standaart PCI grafische adapter (VGA)" geinstalleerd.
Is dit juist of niet?

Ik heb verder geen cdroms of iets dergelijks van de monitor.

bedankt.
 
drivers staan op je cd van het moederbord, of kijk welke videokaart je heb ,en download de driver bij de fabrikant.
 
Geplaatst door Yess7
ik ga het proberen.
Dank je wel.


welke videokaart heb je?

als je opstart, komt het heeeellll snel boven in je beeld te staan.

druk dan snel op de pauze-toets,en als je het hebt gelezen,klik willekeurig een toets in,dan loopt ie weer door.
 
[
dus ik dacht ik installeer win XP op deze pc om te zien of het aan de compu zelf zou liggen maar dan werkt alles correct en ik kan 264 klueren en meer kiezen.

Toen heb ik gewoon win XP afgehaald en win 98 opniuw geinstalleerd maar dan is het beeld nog steeds lelijk want ik kon maar weer gewoon 16 kleuren gebruiken en niet hoger, hierdoor kon ik mijn resolutie ook niet hoger zetten dan 640x480 pixels

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen

XP heeft meer videodrivers aan boord, dus die installeerd het gelijk als je XP installeerd.


welke videokaart heb je?

als je opstart, komt het heeeellll snel boven in je beeld te staan.

druk dan snel op de pauze-toets,en als je het hebt gelezen,klik willekeurig een toets in,dan loopt ie weer door.




QUOTE]
 
kan dit mijn videokaart zijn:

nVIDIA GeForce2 mx/mx 400
????????

Dat is het enige wat ik kon vinden.
 
oke bedankt.

Je hoort morgen of het opgelost is of niet.

Groetjes

Jessica
 
ik heb een driver geinstalleerd die bij mijn videokaart hoorde.
Zie berichten ervoor!
Kijk naar je merk van je videokaart en zoek op internet naar de betreffende pagina.

Succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan