win 98 naast xp home

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jamez

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2004
Berichten
133
beste mensen,
klein probleem; ik wil een programma installeren die alleen onder win 98 draait (autocad 2000) nu heb ik zelf windows xp home op als besturingssysteem. nu weet ik dat je win98 er naast kunt zetten, hoe moet dit precies en kan ik het er ook weer makkelijk afhalen als ik met het programma klaar ben

alvast bedankt!
jamez:)
 
heb je geen nieuwere versie van autocad dan?
ik zie net dat 2005 al uit is?
 
In principe is dit niet nodig. Je kunt op de desktop icoon in XP met rechtmuisknop klikken. en dan bij compatibiteit opgeven dat hij opgestart moet worden als windows98.
 
Geplaatst door Jheroen
heb je geen nieuwere versie van autocad dan?
ik zie net dat 2005 al uit is?


yep, heb ik al....echter ik ben bezig met een extensie programma dat zelf nog niet zo ver is.. en deze is alleen nog maar te combineren met autocad 2000 of r14
dat is eigenlijk een beetje het probleem
 
Geplaatst door JBS
In principe is dit niet nodig. Je kunt op de desktop icoon in XP met rechtmuisknop klikken. en dan bij compatibiteit opgeven dat hij opgestart moet worden als windows98.

Al geprobeerd ?
 
hai,

ik kom echter niet zover, als ik de setup run krijg ik de volgende foutmelding:

system requirements error
wrong OS. autocad supports windows nt 4.0, windows nt 5.0 windows 95 windows 98

suggesties???
 
Geplaatst door JBS


Al geprobeerd ?

ik weet niet precies wat je bedoeld.... welke icoon precies? die van autocad 2000? dit kan echter niet omdat ik deze niet kan installeren.. (of zit ik nu niet goed te denken, haha)

gelieve reactie!

groeten jamez
 
Geplaatst door XP_PC
Kan je hem niet installeren? Krijg je een foutmelding dan?


inderdaad! (zie bericht hierboven, daar heb ik de foutmelding beschreven)
 
Hoi,
Volgens mij begrijp je niet helemaal wat er bedoeld wordt.
Ik zal het proberen duidelijk en uitgebreid uit te leggen.

Je moet de compatibiliteitsmodus instellen voordat je de setup runt.
Het icoontje waar je normaal gesproken op klikt om de setup te starten, die moet je hebben.
Ga hierop staan met je muis en klik deze aan met je RECHTERmuisknop, ga naar eigenschappen en kies vervolgens het tabbladje compatibiliteit.
Zet vervolgens in het hoofdstukje compatibiliteitsmodus, een vinkje bij: dit programma in deze compatibiliteitsmodus uitvoeren en kies daaronder windows 98 of 95 of net welke je moet hebben.
Kies dan OK en run de setup. Volgens mij zou hij het nou moeten doen.

Succes ermee en laat even weten of het gelukt is of niet.

Groeten Theo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan