Win 98 SE opnieuw instaleren, met behoud van gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rubie-The-Sysop

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2003
Berichten
240
Hallo,

Omdat ik nogal wat fouten. En andere beschadigde bestanden heb.

Wil ik graag me Windows 98 Se opnieuw instaleren. Maar me gegevens moeten behouden blijven. Ook me profiles waarin me desktop en mijn documenten staan.

Wie weet hoe ik dat doe ??

Of kan ik gewoon CD van Win 98 SE erin doen en opnieuw instaleren. Of worden mijn gegevens ook verwijderd.
 
Wat voor fouten heb je? En welke zijn die beschadigde bestanden? Met Win98 kan je ook met SFC in start\uitvoeren ontbrekende of beschadigde bestanden repareren.

Als je Win98 installeert over de huidige heen, blijft alles intact - maar waarschijnlijk ook je fouten.

Groetjes,
Bennie
 
Geplaatst door Bennie
Wat voor fouten heb je? En welke zijn die beschadigde bestanden? Met Win98 kan je ook met SFC in start\uitvoeren ontbrekende of beschadigde bestanden repareren.

Als je Win98 installeert over de huidige heen, blijft alles intact - maar waarschijnlijk ook je fouten.

Groetjes,
Bennie

Ik kom niet in het regedit. En ik wil gewoon een schone instal. Doen voel ik me wat beter :D
 
Een schone install met behoud van berichten en instellingen zal niet gaan. Dan zal je toch moeten backuppen en "from scratch" moeten beginnen. Your choice... Krijg je soms nog een foutmelding?

Groetjes,
Bennie
 
Ohw......Is er ergens op internet een lijstje waarin staat wat allemaal wordt opgeslagen en wat ik zometeen kwijt ben. Zoals:

- Profiles
- Favorieten
- .....

En weet je een manier hoe ik partitie's makkelijk veilig kan maken. Dan maak ik een partitie aan en dan zet ik daarin alle bestanden.

Of alles ik alles in C:\Mapnaam zet blijft het dan behouden ?? Of is het dan ook weg ??
 
Je kan extra partities maken met Partition Magic. Zo'n extra partitie kan je maken voor je backups.

Favorieten en cookies kan je backuppen
Denk verder aan wachtwoorden, e-mail, al je belangrijke bestanden.

Loop gewoon al je programma's door (Start\alle programma's) en denk na wat er daarvan moet worden bewaard aan eventuele instellingen of wachtwoorden. Denk ook aan eventuele sjablonen e.d. als je die hebt in Office bijv.

Vergeet niet of je wel alle drivers hebt.

Groetjes,
Bennie
 
Daarom maak ik juist een schone instal. Partition Magic werkt niet meer.

Maar in feite, kan ik net zo goed me HDD formanteren ??
 
Tuurlijk kan dat, maar dan ben je AL JE DATA KWIJT. Als je 100kb moet backuppen is dat nog wel te overzien. Met 100MB wordt het al wat lastiger (vooral als je geen ZIP of brander hebt). Dus: wat willen we nou?

Groetjes,
Bennie
 
Ik bedoel, het maakt eigenlijk niet uit of ik me HDD formanteer of Win 98 Se opnieuw instaleer ?
 
Nee, het maakt wel uit.

1) Wil je een schone install? Dan wordt het formatteren. Ben je dus alles kwijt.

2) Installeer je opnieuw Win98 over de oude heen? Prima, dan behoud je je bestanden en instellingen, maar vermoedelijk dus ook je fouten. Je schiet dus niets op.

Beetje duidelijk zo?:)

Groetjes,
Bennie
 
Ja duidelijk :(:(

Maar ik zie het niet zitten om tien talle gygabytes ergens heen te krijgen. Want op een andere comp in het net werk heb ik wle een partitie aangemaakt. En daar kan wel 3Gb heen maar dat duurt weer zo lang. Ik zal zo veel mogenlijk bestanden veilig stellen en ik zla morgen dan maar formanteren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan