Win 98 SE & Suse 8.0 Personal dualboot

Status
Niet open voor verdere reacties.

The J-Man

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jun 2001
Berichten
2.988
Ik wil graag een dualboot maken van Win 98 SE & Suse 8.0 Personal.

Ik had het eerst geprobeerd met Win XP Pro. Ik had 3 partities gemaakt.

1. Win XP Pro (FAT32)
2. Images (moest ik nog formatteren)
3. Vrije ruimte voor Suse 8.0 Personal (moet Suse 8.0 Personal installatie zelf formatteren)

Partitie 1 en 2 moesten blijven wat het was. Maar met partitie 3 mag de Suse 8.0 Personal installatie mee gaan rommelen :D

De installatie moet vrij makkelijk wezen zeggen ze. Maar iedere keer wil ie partitie 1 gaan resizen :(

Bah , waarom ziet ie niet automatisch dat partitie 3 helemaal leeg is? :(

Ik snap het verder niet en op de Suse web site hebben ze nog nooit gehoord van step by step (of ik kijk verkeerd ;) )

Nu staat Win 98 SE er weer op (1 grote partitie) , maar ik wil toch graag dat Linux leren. Als ik alle partities met FDISK verwijderen kan ik zonder problemen Suse 8.0 Personal installeren. Maar dan heb ik geen dualboot :(

Kan iemand mij in stapjes uitleggen hoe ik een dualboot moet maken. Of weet iemand een web site waar dat in stapjes wordt uitgelegd. Maakt niet uit of het Engels is...
 
Laatst bewerkt:
Je kunt toch in een scherm komen waar je de partities kunt configureren tijdens de installatie van SuSE Linux? Dan klik je gewoon de derde partitie aan, formatteer je in het ext3 bestandssysteem en je laat Linux daarop installeren...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan