Win 98 -> Win XP PRO Update fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ik_313

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2003
Berichten
9
Ik heb een probleem met een andere computer die ik moest installeren en windows XP over windows 98 heen moest zetten.
Ik had een computer (een compaq 5716) waarop windows 98 is geinstalleerd alleen die liep elke keer vast dus werd er gevraagd of windows xp erop kon...

Ik heb dus in het begin gewoon in win 98 de win xp update uitgevoerd... toen klopte alles nog en moest de computer opnieuw opstarten. Hierna kreeg ik echter gelijk na het Bootscherm een foutmelding:
"Could not open multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)
NTLDR: kan station multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1) niet openen" waarna de computer dan niets meer doet.

Waar heeft dit mee te maken en (nog belangrijker) hoe los ik dit op? Ik heb al geprobeerd de FAT32 partitie om te laten zetten tot een andere alleen ik hoef liever niet de computer te formatteren want dan wordt het nog een hele lange zoektocht om al die informatie weer terug te vinden... (vooral de e-mails)
Ik zeg er nog dus even bij dat het enige dat ik nu kan doen is dus het opstarten vanaf de win xp cdrom of een diskette.. de HD doet eigenlijk nu niets meer.

Nog misschien een laatste tip: bij het compaq opstartscherm kreeg ik sowieso al elke keer een foutmelding "1782: Disk Controller Failure" maar die kreeg ik eerder ook al en misschien kwam dat wel door een CD Brander die iemand er in heeft gezet zonder flink na te denken.. maar misschien dat het helpt.

Dat was alle informatie die ik erover kan geven, kan iemand mij nu AUB helpen (en het liefst zonder formatteren) !?!?!? BVD
 
"fouten" uit windows 98 zullen sowieso worden meegenomen worden met een upgrade naar XP.
Ik raad je een schone installatie van XP aan,.
 
Ik heb nu de computer geformatteerd en het probleem blijft zich nog steeds voordoen zodra ik opnieuw moet opstarten (bij zowel windows xp als 2000 heb ik gemerkt). Soms geeft de computer zelfs de melding dat het NTLDR niet kan vinden.
 
Hoi,

Probeer dit eens.

Via opstartdiskette achter de prompt;

fdisk/mbr gevolgd door enter.

Format C: /U gevolgd door enter.

XP CDRom in lade en opnieuw starten,
daarna aanwijzingen volgen.

Grtzzz.
 
Opgelost!

Na een heel gezeur ben ik erachter hoe het zat: mijn bootsector van mijn harde schijf was beschadigd dus na enig corrigeerwerk is dit weer verholpen.
Toch nog iedereen bedankt die heeft geholpen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan