win 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

xaja

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2001
Berichten
186
hallo,ik heb van twee partities,een partitie gemaakt,
en alles geformateerd,en nu wil ik win 98se eropzetten
alles gaat goed,en dan krijg ik de melding
bootsector write
virus:contenue y/n
en dan kan ik niets meer doen,ik druk op y maar hij reageerd niet,weet iemand hier een andwoord op.
bvd joop
 
Heel waarschijnlijk komt deze melding vanuit je BIOS. Eigenlijk zou hij met Y door moeten gaan. Maar je kunt deze virus warning ook in de BIOS uitschakelen, dan zou hij helemaal niet meer moeten komen.
 
win98

hallo,waaronder staat hij in de bios,en hoe kan het dat die d: schijf steeds terug komt,of is dit iets van packard
bell,en hoe krijg ik hem weg.sorry nog van dat ander bericht.
grt joop
 
Ik ken jouw BIOS niet, dus hoe zou ik dat moeten weten? Waarschijnlijk onder Advanced Opties of zoiets. Dat zou toch eenvoudig in de manual van het moederbord te vinden moeten zijn? Of levert PB dat weer niet mee.... Zoeken dan maar, zo groot is een BIOS nou ook weer niet.
Je springt wat vreemd heen en weer, hier staat niks over een D: schijf..... :D Hoe heb je de partities samengevoegd (welk programma gebruikt?). Als je Fdisk start, hoe zien de partities er daarin dan uit?
 
win98

hallo,er waren twee partities c en d, ik heb ze alletwee
verwijderd en een partitie gemaakt met fdisk,dat van de virus heb ik al gevonden,ik ben nu win 98 aan het instaleren,maar als ik opstart ziet hij nog steeds een d schijf,maar met fdisk zie ik maar een schijf c,dus mijn vraag is,is die d schijf misschien van pb en hoe krijg ik hem weg of kan dat niet?
grt joop
 
Waar zie je dan die D: schijf? Je bent aan het installeren, dus in Windows zal het niet zijn, neem ik aan. Waar dan wel?
 
ik zag de d schijf met opstarten,maar het is al opgelost,
bedankt .
grt joop
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan