Win 98SE Setup-diskettes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henkdrum

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2002
Ik controleer, via Start,uitvoeren, SFC, naar gewijzigde al dan niet beschadigde bestanden.
Dit na Windows 98 SE servise pack 2 te hebben gedownload, wat op zich overigens geen zingbare problemen lijkt op te leveren, overigens met mijn stomme kop geen backup gemaakt, maar krijg bij het opstarten
wel steeds de melding dat bepaalde DLL’s misschien niet OK meer waren of verdwenen .
Nu krijg ik bij het controleren systeembestanden af en toe de melding …DLL lijkt beschadigd bestanden uitpakken uit Setup-diskette.
Nu heb ik die niet meer en probeer ik dat via de Windows 98 SE CD maar waar ik ook zoek vinden doet ie ze niet, wat kan ik doen?

He wat nieuws???? heeft windwos 98 ook service pack 2??? nog nooit van gehoord

henkdrum

Ben jij de man van de nederlands versie van 98 servicepack, die ik een mailtje stuurde.

Op de site is er alleen een voor de engelse versie.

@vanSchagen,
Het is een prive initiatief.

Eric.

Boot flop 98 SE heb ik en ja mijn Windows verzie betreft een Nederlandse.
Wat bedoeld Windows met Setup-diskette, dat mailtje kan ik mij niet herinneren.
Is dit wat ze bedoelen, zie bijlage?

Bijlagen

• flop.jpg
    flop.jpg
    36,9 KB · Weergaven: 71
Geplaatst door Henkdrum
Gedownload maar daar kan ie ze dus ook niet vinden
Die bestanden staan ook niet op een opstartdiskette.
Geplaatst door Henkdrum
Nu krijg ik bij het controleren systeembestanden af en toe de melding …DLL lijkt beschadigd bestanden uitpakken uit Setup-diskette.
Nu heb ik die niet meer en probeer ik dat via de Windows 98 SE CD maar waar ik ook zoek vinden doet ie ze niet, wat kan ik doen?
Installeer Windows over de bestaande installatie heen. Hierbij worden alle eventueel beschadigde of ontbrekende bestanden vervangen.
Het duurt ongeveer een half uur.

LET OP: i.v.m. de registratiecode werkt dit alleen met de originele installatie-cd-rom. je kunt hier dus niet elke willekeurige WIN98SE cd-rom voor gebruiken.

Stop de Windows cd-rom in de drive.
Open Windows Verkenner, klik met je rechter muisknop op je cd-romstation en klik op Verkennen. Klik in het rechter venster op Setup en volg de aanwijzingen.
Als je wordt gevraagd de oude gegevens op te slaan om dit ongedaan te kunnen maken, kun je voor Nee kiezen (kost je anders 130 Mb schijfruimte).
Al je systeem- en programma-instellingen blijven behouden.
Je hoeft ook de registratiecode niet opnieuw in te voeren.

Guus.

Sorry sta hier wat sceptisch tegenover, kun je echt gewoon ongestraft Windows 98 SE eroverheen zetten, zul je zeker wel alle Windows updates weer moeten ophalen of ben ik nu wat te cynisch.

Geplaatst door Henkdrum
Sorry sta hier wat sceptisch tegenover, kun je echt gewoon ongestraft Windows 98 SE eroverheen zetten, zul je zeker wel alle Windows updates weer moeten ophalen of ben ik nu wat te cynisch.
Al je programma's, instellingen en updates blijven behouden.
Alleen fouten in het register en in systeembestanden worden hersteld.

Guus.

Hallo Henkdrum

Nee dan ben jij dus niet die persoon. Op zijn site staat een nederlandse versie van het service pack, maar nog niet de 2.

Zou me niet verbazen als hij deze update ook onthoudt.

Ik dacht te weten dat je hem via software weer kunt deïnstalleren.

Eric.

Laatst bewerkt:
Re: Sorry dat het zo lang duurde

Geplaatst door Eric_Daleboudt
Hier de link naar de nederlandse ServicePack 1.6.2 voor 98SE
http://wepsite.net/hp38guser/

Eric.
Ik zou me gewoon bij de updates houden die Microsoft uitgeeft.
De updatesite bepaalt precies welke updates er nodig zijn voor jouw systeem - ook voor Internet Explorer, Outlook Express, DirectX en Windows Media Player, zodat je die niet ook nog apart moet ophalen, wat bij dat servicepack nodig is.
Ik heb geen ervaring met dit onofficiële servicepack, maar wanneer ik mijn systeem na een schone installatie voorzie van alle essentiële Windows updates, draait het daarna als een zonnetje - zeker als je ook nog wat dingetjes aanpast met TweakUI en DMA (Dynamic Memory Access) inschakelt voor je harde schijven en cd-rom/dvd-spelers.

Guus.

Hallo Guus

Ik zeg niet dat het nodig is, maar mischien zijn er mensen die er toch mee willen experimenteren. en als het niet bevalt kun je hem via software weer verwijderen.

Zelf zegt hij ook maak eerst een backup.

Ik heb hem neergezet omdat de nederlandse 98SE van de vraagsteller ging zeuren omdat hij engelse dll's vond. Dus als hij het persé wil kan hij hier een nederlandse downloaden.

Eric.

Ik heb in verkenner, na het maken van een Ghost image, Windows 98 SE setup uitgevoerd en dat lijkt allemaal goed te gaan tot dat ik opnieuw moet opstarten.
Dan krijg ik de melding Setup werkt de configuratie bestanden bij, De eerste sessie van Windows wordt voorbereid.
Vervolgens wordt er een reserve kopie gemaakt van de systeem bestanden en dan de melding Windows heeft een systeemfout ontdekt en zet de systeem bestanden terug.
Nu ben ik weer terug bij af.
Mijn computer werkt als een zonnetje maar de reden van mijn vraag is dat ik me misschien onnodig zorgen maak na een e-mail van Pc Mighty max, en programma wat ik even gedownload heb na de waarschuwing van de missende/beschadigde DLL’s bij het opstarten.
Dat programma werkt bij mij niet en nu zeggen zij dat dat door spyware komt of door een systeem fout.
Spy’s of Trojaanse paardje’s heb ik niet en ik heb ook geen virus maar kennelijk dus wel een systeem fout.
Toen ik de eerste waarschuwing kreeg over eventueel ontbrekende DLL’s bij het opstarten heb ik deze DLL’s opgezocht op internet en gedownload maar telkens bij het opstarten kreeg ik de waarschuwing, nu overigens niet meer.
Vandaar uit wanhopigheid PC Mightymax gedownload en betaald, misschien niet erg slim.
Ik had in eerste instantie gewoon die service pack niet moeten downloaden en zeker niet instaleren voor eerst een ghost image te hebben gemaakt.

Nobody is perfect

heb je nog geprobeerd het servicepack via software te deïnstalleren.

Zoals ik al zei, 98 i.t.t. NT onthoud al je instellingen. Wil je dat niet dan zul je hem in een andere map moeten installeren, maar dan moet je wel al de updates opnieuw downloaden.

Eric.

P.S. heb je de security CD niet, dan heb je in een keer de meeste updates.

Laatst bewerkt:
Nee dat heb ik inderdaad nog niet geprobeerd.
Als ik dat doe dan werkt Setup misschien wel gewoon.
Toch raar mijn Com loopt als een zonnetje, alle prog lijken te werken en krijg ook geen waarschuwingen meer.
Ik ga deze week even je raad opvolgen en kijken wat dat oplevert.
Volgens mij werkt die service pack wel gewoon goed maar misschien is het een geval van wat de boer niet kent, in dit geval Windows dat blieft ie niet ???
En dat geld misschien ook voor die PC mighty max, en het is ook een beetje een geval van if it works why fix it.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan