Win ME -> naar XP --> lukt niet = Hulp nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjoske

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2003
Ik wil van ME naar XP.. dit lukt niet. op geen manier. ME wil wel op mijn computer maar XP niet. Is er een verschil of een testprogramma maar ik kan zien wat er fout is? voor het formateren van mijn harddisk werkte ik altijd met XP. Dus mijn computer kan dit wel aan. Ik heb geprobeerd:
1. XP met boot cd -> loopt vast
2. cd i386 winnt.exe -> loopt vast met bestanden kopieren
3. ME naar XP -> loopt vast
4. Meerdere XP-installatie cd's
5. Heb legale Xp cd's

WIE HELPT!?:$

Kan de pc WinXP wel aan?
Is de taalversie van WinME en WinXp wel gelijk?
Kan je niet beter een schone installatie van WinXP doen?
Of heb je een upgrade versie van WinXP?

winme en xp

Beste

Je kan de bestanden win.ini en win.com van naam veranderen en dan installeren via cd vanuit de verkenner of als je weet hoe je die bestanden terug kunt hernoemen vanuit dos dan mag je ook installeren vanaf het opstarten van je pc.
Noem die bestanden dan zin.ini en zin.com zodat je nog weet hoe je ze genoemd hebt.

veel succes

jean

jean.leenders@pandora.be

Even voor de duidelijkheid: je hebt een geformatteerde harde schijf en een bootable XP orginele installatieschijf?
Klopt?

Als ie dan niet installeert dan is óf je systeem er niet voor geschikt (wat zijn je specs?), óf de cd is beschadigd, óf je hebt ergens een hardware probleem.

Ja.. geformateerde harddisk, goeie XP bootcd..dacht eerst ook dat het aan de krassen lag maar heb nou ook een (bijna) nieuwe orginele XP installatie cd maar die doet het ook niet.
Mijn pc is er wel geschikt voor hij heeft altijd gedraait op XP. 1 ghz 128 mb geheugen en 30 gb harddisk daar moet hij toch zeker wel op werken dacht ik zo.

In de vraag van RobW41 staat hetzelfde probleem als dat ik heb--> als je dit probleem+oplossing leest komt er geheugen kapot uit--> ik heb een geheugentest gedaan (http://www.memtest86.com) en deze geeft geen errors aan

2. cd i386 winnt.exe -> loopt vast met bestanden kopieren

Het lijkt me sterk dat hij hiermee vastloopt. Dit duurt namelijk even. Dit heb ik zelf ook gehad. Ik dacht dat hij het niet deed, maar als je even geduld hebt gaat hij vanzelf verder. Maar dan moet je wel eerst smartdrv hebben gedraaid. Anders kan het wel heel lang duren. Nou succes er mee.

Grtz. Ikbenjamin

Ga eens naar de site van Windows Tips en ga dan naar de downloadsectie.
Klik dan op de ultimatebootdisk en download de file.
Hierna file opstarten met een lege diskette in de drive.
Bootdisk wordt dan beschreven. Hierna PC opnieuw opstarten met de diskette en harde schijven formatteren en hierna XP opnieuw installeren. Fluitje vna een cent.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan