win me verwijderen van c via verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

lovely jody

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jan 2003
Berichten
4
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort win xp op mijn d schijf draaien en dat bevalt best.Nu staat op c nog win me,als backup zeg maar,maar ik gebruik hem niet meer.Kan ik nu in verkenner de windows map van de c schijf verwijderen,dan blijft boot.ini , bootsect.dos e.d. toch gewoon op c staan?En kan ik dan voortaan gewoon van de d schijf starten?

Groeten,

Jody
 
Ja, dat kan. Zorg dat boot.ini, ntdetect.com, ntldr en pagefile.sys op C: blijven staan. De rest kan in principe weg (ook bootsect.dos). Bewerk eventueel boot.ini zodanig dat onder [operating systems] alleen de verwijzing naar WinXP blijft staan. Dat krijg je ook geen keuzemenu meer.
 
Bedankt! Dit wou ik even zeker weten.Een vraagje misschien voor een ander onderwerp,maar weet je misschien ook wat ik moet doen aan een muisaanwijzer die steeds staat te trillen?

Jody
 
Een trillende muis wijst meestal op veel activiteit van programma's op de achtergrond. Daar is op afstand erg lastig iets van te zeggen. Ik neem aan dat dit een probleem in WinXP is? Een simpel antwoord zou natuurlijk zijn om alles opnieuw te installeren (vooral Windows), maar je kunt ook proberen om in msconfig opstartende programma's uit te schakelen. Eventueel kun je ook via Start > Uitvoeren > perfmon.msc of via TaskManager te kijken of er iets te vinden is dat het systeem constant belast.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan