Win Pro 10 64Bit Dutch 1pk DSP OEI DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

tryer

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2003
Berichten
340
ik wil zelf een systeem bouwen met windows 10 pro. Nu kom ik opvallende verschillen in prijs tegen: bijv.

- Azerty biedt aan Windows 10 Pro - Licentie en media Nederlands - 64-bit - OEM - DVD - 1PC voor euro 153,17

https://azerty.nl/7-6460-840305/windows-10-pro.html Sku's FQC-08928

- Bolcom: biedt aan: Win Pro 10 64Bit Dutch 1pk DSP OEI DVD voor euro 69,99

https://www.bol.com/nl/p/win-pro-10-64bit-dutch-1pk-dsp-oei-dvd/9200000046334047/ Artikelnummer FQC-08928

Is dit hetzelfde product ? zover ik het kan zien, leveren beiden een DVD, wat zijn de verschillen ? hoe komt het dat er zo'n groot prijsverschil is ?
 
Ook een OEM versie mag je volgens mij niet meenemen naar een andere PC, dus ik begrijp nog steeds niet het verschil
 
De een is een OEM versie wat edmoor al uitlegde, de andere is een OEI .... (geen OEM) versie en die is voor systeembouwers lees ik zo af toe op internet.
Dus jij zult wrs een OEM willen kopen?
 
Voor mij nog steeds niet duidelijk. Dat er een letter verschil zit tussen OEI en OEM had ik wel opgemerkt. Maar een OEM versie is ook voor zelfsysteem bouwers. Ik bouw mijn eigen systeem. Wat mij trouwens ook opvalt is, dat het artikelnummer bij beide webshops het zelfde is ! ??????????????????
 
OEI zal een typefout zijn want die bestaan niet.

Zoek naar een retail licentie, de software kun je dan bij Microsoft ophalen, voor 25 a 30 euro heb je die key al.
 
O.k. misschien een typefout, maar waarom het grote prijsverschil, Azerty staat niet bekend als dure webshop
 
Ik zit fout, OEI schijnt wel te bestaan, zo te zien voor bedrijfsmatige installaties.
Prijsverschillen ontstaan door de marges die ze willen?
Kan ik niets zinnigs verder over melden.
 
OEI = "Original Equipment Installation" of "Organizational Environment Integration"
 
Klein verschil... maar wel een verschil ;)
Zag hem oa ook al voor win7, verder geen tijd ingestoken, maar je kunt prima op dit soort verschillen Googlen...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan