Win update werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Happyhippie

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
Berichten
785
Als ik via m'n ME taakbalk op de "Win update" klik om essentiële Me updates op te halen krijg ik steeds dezelfde pagina te zien waarop ik de aangegeven stappen volg maar steeds alles blokkeert en totaal geen updates te zien krijg ?

Iemand enig idee hoe dat komt of bestaat die dienst niet meer ?
:8-0:
 
Laatst bewerkt:
Nou da's raar,als ik op die Link klik via dit forum zien jullie iets helemaal iets anders dan wat ik te zien krijg bij het klikken op de ME Win update icoon ,nochtans heb ik deze gewoon geplakt ? ?
Of heeft dat iets met m'n Firefox te maken !

Aanpassing
Lag dus wel degelijk aan Firefox dat de pagina er anders uit zag..(is maar bijzaak)...maar met IE op die updatepagina blokkeert alles na een tijdje en ik krijg nergens een update,een tijdje geleden functioneerde dit wel en kreeg ik een lijst van updates voor m'n Me
:(
 

Bijlagen

  • winuphelpmij3.jpg
    winuphelpmij3.jpg
    73,1 KB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:
Dat venstertje vraagt of je de nieuwe updatesoftware wilt downloaden.
Als je een schone installatie hebt gedaan kan Win ME niet direct ge-update worden.
Daarvoor moet eerst die nieuwe updatesoftware geïnstalleerd worden.
Daarna even opnieuw opstarten en je kunt updaten.

Guus.
 
Als ik op de vraag om installeren OK klik (in het venster) gebeurt er totaal niets en blokkeert de pagina.

Ctrl/Alt/Del venster zegt dan" Ms update(reageert niet)"
Heb al vele malen geprobeerd ook na lang wachten doch steeds hetzelfde,tot voor kort verscheen daar gewoon de Me updatelijst !!!
:8-0:
 
Kijk even op deze pagina en gebruik methode 4 om de besturingselementen voor Windows Update handmatig te installeren (tweede link is voor Win ME).
Probeer daarna of het updaten wel lukt.
Is dat nog steeds niet het geval, ga dan naar deze site en download en installeer Microsoft Windows Script 5.6 (Windows 9x, Me, NT4).

Guus.
 
Het eerste lukt niet,hij kan div. bestanden niet vinden op de Pc (screenshot)
:eek:
 

Bijlagen

  • winupme4.jpg
    winupme4.jpg
    38,5 KB · Weergaven: 23
Dan denk ik dat je toch iets verkeerd doet.
Als je het bestand iuctl.cab hebt uitgepakt, hoor je 3 bestanden in een map op je bureaublad te hebben:

- iuctl.dll
- iuctl.inf
- iuengine.dll


Door met je rechter muisknop op iuctl.inf te klikken en voor Installeren te kiezen zou het gewoon moeten werken - zie ook bijlage.
Maar misschien is het bestand corrupt en moet je het even opnieuw downloaden.
Probeer het dan nog eens.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Guus
Heb intussen eens de laatste mogelijkheid geprobeerd met die Link naar Ms script,installeren lukte wel doch sindsdien draait m'n Pc wat vierkant (CCcap reageert niet ? Explorer ook niet ? ?)....en bij de Me Win update bevriest weer het beeld.
Zal straks nog es proberen met het uitpakken en hopen dat het dan lukt als ik wat meer tijd heb,ik snap er niets meer van.
Da's nu al de ontelbaarste keer dat ik voor 3 weken weeral ben gestart met een volledige her-installatie van Me en na wat tijd komen er steeds weer problemen,jongens jongens toch.
Thanks
 
Geplaatst door Happyhippie
Da's nu al de ontelbaarste keer dat ik voor 3 weken weeral ben gestart met een volledige her-installatie van Me en na wat tijd komen er steeds weer problemen
Met welke opdracht heb je je schijf geformatteerd?

Guus.
 
Org.(Compaq) Me recovery CD gebruik ik steeds voor het heropstarten !
Eric
 
Ik denk dat er dan toch nog iets op je schijf achterblijft wat steeds voor problemen zorgt.
Kijk eens hier.
De daar beschreven methode is voor Win ME exact gelijk.
Je kunt er zelfs de Win98 opstartdiskette (die je hier kunt downloaden) voor gebruiken - die schijnt vaak nog beter te werken dan een Win ME opstartdiskette.
Door te formatteren met het commando format c: /u ben je er zeker van dat echt alles van je schijf is verdwenen.
Aan het eind van die handleiding staat "Als de installatie niet uit zichzelf start, typ je achter de DOS-prompt: d:\win98\setup
Hier moet jij i.p.v. win98 natuurlijk winme typen.

Ik denk dat je dit beter kunt doen dan nu doorgaan met proberen het updateprobleem op te lossen.
Dat lukt toch niet als er tijdens de installatie al iets fout is gegaan.
Als je format c: /u hebt gedaan weet je zeker dat voorgaande systeeminstellingen geen roet meer in het eten kunnen gooien.

Guus.
 
Geplaatst door Happyhippie
heb trouwens momenteel weer probs met m'n RAMgeheugen ook
Ik had begin dit jaar soortgelijke problemen: een paar keer win98 opnieuw geïnstalleerd en na elke installatie weer andere problemen.
Toen een schone installatie na format c: /u gedaan en sindsdien loopt alles perfect.
Ik zag aan je screenshots dat je je harde schijf niet in meerdere partities hebt verdeeld, dus die handleiding is geknipt voor je.:)
Een tip voor de volgorde van installeren: installeer nadat je Win Me hebt geïnstalleerd ALLEEN de drivers voor je geluidskaart, videokaart en eventueel je monitor EN de beveiliging die je nodig hebt voordat je verbinding met internet maakt: firewall, virusscanner en SpywareBlaster/SpywareGuard - en je modemsoftware natuurlijk.:)
Installeer verder nog niets; als je eerst allerlei programma's installeert en daarna pas gaat updaten, heb je namelijk veel meer kans dat er problemen ontstaan.
Haal dan alle Windows Updates op en installeer ze.
Installeer daarna Office en vervolgens de Office Updates, die nog weleens vergeten worden:).
(Office 2000, Office XP en Office 2003 kun je updaten; voor eerdere versies zijn geen updates beschikbaar, maar als ik het goed zie, heb je Office 2000.)
Hierna kun je de overige programma's en randapparatuur installeren.

Guus.
 
Ga je raad en handleiding opvolgen Guus,enorm bedankt voor al je moeite.
Zou het misschien niet interessant zijn om met het her-installeren ineens bvb een Samsung Spinpoint 160GB 8 cache/72OO rpm HD te monteren ?
Wat denk jij daarvan (nu is het een Seagate 18GB !!)
Of ga ik dan misschien weer andere probs op onze nek halen ?
:p
Eric
 
Dat zou ik zeker niet doen.
Kan inderdaad allerlei problemen geven.
Als je zoveel schijfruimte nodig hebt, kun je beter win 2000 of xp gebruiken.
Hou je maar bij je 18 GB.:)

Guus.
 
Ik volg je raad op Guus :thumb:
Hopelijk functioneert mijn extra 256mb latje dan ook zoals't moet !!
Als't gelukt is laat ik je iets weten,kan wel ff duren
Prettig week-end
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan