WIN VISTA BSOD niet altijd, maar wel vaker...

Status
Niet open voor verdere reacties.

djbosanac

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2008
Hallo beste vrienden,

Ik heb hier een Windows Vista met een hele vage probleem.

Een desktop pc met windows vista erop.
Bij mij werkt die wel gewoon hele dagen, maar als ik hem dan bij de eigenaar thuis zet werkt die weer een paar dagen wel en dan weer niet.
En krijgt dan bluescreens terwijl ik dit weken niet ervaar met zijn pc en hij staat gewoon contant aan.

hier het PDF bestandje: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-8GOVETN3HFEF.pdf met de BSOD

Even zónder naar je PDF gekeken te hebben: Oorzaken kunnen (bijv.) zijn teveel apparaten op de stroomgroep waar ook de pc op aangesloten is (wasmachines, ...?), pc teveel ingebouwd (te weinig ventilatie-mogelijkheden), dus wordt te warm bij gebruik.

Per slot schrijf jij dat dezelfde pc bij jou prima werkt, dus ik zou "externe factoren" verwachten.

Tijs.

Ik heb inderdaad wat hardwaretestjes gedaan zoals HDDtest of een memtest en alles bij mij is prima.
En werkt goed dit had ik gedaan omdat vaak BSOD een hardware probleem is.

De eigenaar heeft in het begin de pc niet op aarde aangesloten, de laatste weken heeft die het wel op aardedraad aangesloten.
En het is er nog steeds... Krijgt dan eerst een melding met herstelpunt maken na de herstelpunt komt pas de BSOD...

Informatie over de eerste error: hier
Lijkt dus een probleem met de USB driver. Misschien (gokje) zou deze melding ook optreden als de manier waarop de gebruiker met de USB-aangesloten apparatuur omgaat te wensen overlaat, zoals lomp uittrekken van usb-sticks/usb harde schijven zonder te kiezen voor "Hardware veilig verwijderen".

Tijs.

Het is een wat oudere man, wat niet echt super veel verstand er van af weet.
Um ik zal het aan hem vragen. Ik heb zelf ook toen bij me zelf getest de usb gebruikt hier en daar wat testjes uitgevoerd maar de usb reageerde goet.
Maar zal het vragen.. ik zit zelf ook nog steeds te kijken de topics die ik voorbij zag komen:

1. Geaard of niet geaard aangesloten (laatste maanden geaard aangesloten)
2. Koeling (koeling is goed staat een vrij open ruimte voldoende voor de pc)
3. Acpi OF ZO (IETS MET DE MOEDERBORD, HIER HEB IK NIET NAAR GEKEKEN)
4. KIJKEN OF HET IN DE VEILIGE MODUS OOK GEBEURT, OOK NIET GETEST (VERGETEN)

Laatst bewerkt:
Hij kwam nu ook met het probleem dat wanneer het opgestart is na 4x proberen en je even 2/3 min aan het surfen bent op de pc.
Opeens je een beeldscherm krijgt met allemaalstrepen en alles vastloopt en je weer opnieuw moet starten...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan