Win Vista krijgt Blauw/Wit flikkerend scherm na opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

timmiej93

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2009
Hey,
Mijn broertjes PC doet de laatste tijd een beetje raar. Hij start normaal op, maar na ongeveer 30 à 60 seconden begint het beeld te flikkeren.

[video=youtube;H8PPg6_MGuc]http://www.youtube.com/watch?v=H8PPg6_MGuc[/video]
(Het kan zijn dat de video nog word verwerkt, heb hem net pas geupload.)

Dit houd pas op als je op de Powerknop op de case drukt, dan krijg je weer gewoon beeld met afsluiten etc.

Heeft iemand ervaring met dit probleem??
Ik heb dit trouwens bij besturingssystemen geplaatst omdat het logisch gedacht niet aan de GraKa of de monitor kan liggen.
Toch maar getest met andere monitor en de GraKa grondig schoongemaakt.

Alvast bedankt,

Tim

Laatst bewerkt:
zou het niet een virus zijn?
of de videokaart? dat die niet goed is aangesloten? of zijn tijd heeft gehad?

Een virus kan, maar dat betwijfel ik eerlijk gezegd. (vooral omdat wij beide dezelfde virusscanner hebben, die van ziggo namelijk. Nog nooit problemen mee gehad. Even voor de goede orde: Ik download een stuk meer dan mijn broertje).
De videokaart is voor zover ik weet nog behoorlijk goed. Hij is iig nieuwer dan de mijne, maar de mijne werkt nog goed. Helaas kan ik zo niet in apparaatbeheer kijken, daar gaat het te snel voor.
Toch bedankt voor de snelle reactie.

Laatst bewerkt:
Nee, aub even lezen voordat je reageert. Ik zeg dit niet om flauw te zijn, maar blauw wit flikkerend zegt al veel, en het filmpje al helemaal.

Zucht...
Mensen die willen helpen, best.
Maar kom op zeg, als je een blue screen of death niet herkent....
En tja, lezen is en blijft moeilijk.

Zucht....mensen die met een probleem zitten en dan zo reageren. Jammer, hier is Helpmij.nl niet voor bedoelt. Iedereen helpt hier vrijwillig.;)

Een virus veroorzaakt niet zo snel flikkerend beeld, en een virusscanner van Ziggo? Kan aan mij liggen maar die ken ik niet. Wat de videokaart betreft, de videokaart kan een dag oud zijn en dan al kapot zijn. Als je echt wilt testen waar het aan ligt, download dan bijv. eens een Linux live CD en kijk of daar het beeld ook flikkert. Als dit niet zo is, is het een virus of een driver probleem.

Een virus veroorzaakt niet zo snel flikkerend beeld, en een virusscanner van Ziggo? Kan aan mij liggen maar die ken ik niet. Wat de videokaart betreft, de videokaart kan een dag oud zijn en dan al kapot zijn. Als je echt wilt testen waar het aan ligt, download dan bijv. eens een Linux live CD en kijk of daar het beeld ook flikkert. Als dit niet zo is, is het een virus of een driver probleem.

Ik denk dat hij met "een virusscanner van ziggo" bedoelt: een virusscanner die ziggo met korting aanbied, zoals meerdere aanbieders :)

Maar het zal wel een standaard virusscanner zijn zoals MacAFee of Norton, die heeft bijna iedereen. Dat geeft meestal wel een goede beveiliging en vraagt "slechts" de helft van je CPU, maar ach :>

Ik zeg alleen dat het fijn zou zijn als iedereen ff begrijpend leest, dat scheelt weer meteen een hoop. En af en toe moet een mens hard zijn.

Tim, de mensen hier zijn niet allemaal comptuerexperts en zijn vooral vrijwilligers. Ze helpen voor hen eigen plezier en zullen nooit alles kunnen weten uit een beschrijving. Zelfs professionals kunnen dat niet!

in plaats van ze af te katten, zou je ook aardiger kunnen antwoorden:rolleyes:

Naja, het is maar wat jij wil xD

Volgens mij is dit een verloren zaak voor mij, maar ik blijf toch bij mijn standpunt.
Ik ben zelf ook geen expert maar toch.
Ik heb ook nog altijd hoop dat iemand iets weet van het probleem.

Heb je al gedaan wat ik zei? Een Ubuntu CD downloaden en hem daarvandaan booten, kijken of het probleem zich daar ook bevind.

Kijk eens in de logboeken of daar fouten instaan die hiermee in verband gebracht kunnen worden.
Is systeemherstel een optie?
Kijk eens in apparaatbeheer na het flikkeren.
Heb je nog voldoende vrije ruimte op de systeemschijf?

Heb je al gedaan wat ik zei? Een Ubuntu CD downloaden en hem daarvandaan booten, kijken of het probleem zich daar ook bevind.

Nee nog niet geprobeerd, had eerlijk gezegd je comment helemaal over het hoofd gezien. Ik zal straks ff kijken of ik nog weet hoe je vanaf een CD moet booten, maar anders kijk ik wel op google.

Kijk eens in de logboeken of daar fouten instaan die hiermee in verband gebracht kunnen worden.
Is systeemherstel een optie?
Kijk eens in apparaatbeheer na het flikkeren.
Heb je nog voldoende vrije ruimte op de systeemschijf?

De logboeken bekijken zal lastig worden, dan zal ik ze moeten zoeken via veilige modus OID. Systeemherstel zou een optie kunnen zijn, ga ik straks als ik thuis kom meteen proberen. Op de systeemschijf is als het goed is genoeg ruimte.

Ik zal straks thuis nog even beter kijken naar de suggesties, zit nu namelijk op school :D.
Yay for HBO, toch niks te doen.
Alvast bedankt.

als het normaal opstart, denk ik dat de schermresolutie te hoog staat voor je beeldscherm. Waarschijnlijk gebruik je geen LCD of TFT scherm (je weet wel, zo'n platte) maar een oud scherm met zo'n bal erachter (of hoe dat ook heet).
Als je hierbij de resolutie namelijk te hoog zet waarschuwt hij niet met een bericht, maar blijf je het te grote beeld zien, en het scherm zal proberen het hele beeld over het scherm te laten zien, wat dus niet kan o,o

een plat scherm zal een melding geven.

Als dit verhaaltje niet klopt, zou het nog een andere reden kunnen hebben
- kapotte videokaart
- boot videokaart pritority, wanneer je meer videokaarten erop hebt zitten en de andere videokaart "primair" noemt
- kapot beeldscherm.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan