Win XP (32bit) dualboot Win7 (64bit)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yavanna

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2007
Berichten
152
Hoi allemaal,


Ik heb hier een TOSHIBA L500-1R3, waar standaard Win7(64bit) op staat.

De HDD van 300gb is opgesplitst in 2 partities zeg maar ''Windows'' (150gb) en ''Data '' (150gb).
Zo kwam hij dus uit de winkel.


Nu wil ik graag op de "Data" partitie WinXP(32bit) installeren, klinkt logisch toch? Deze partitie is toch leeg en dus kan ik perfect dualboot doen.
-WIN 7
-WIN XP

---
Ik heb dit reeds bij iemand gedaan en dit lukte.


Nu wil ik het op men eigen laptop dien, maar als windows xp setup de drivers aan het laden is, dan krijg ik een bluescreen...

Foutcode: STOP: 0x0000007B


Ik heb reeds met een andere cd van XP geprobeerd, maar zelfde fout.


Iemand die me aub kan helpen?


Grt.
 
Niet vreemd: Je hebt een SCSI of SATA schijf-controller in je laptop/pc, en dus wordt er geen harde schijf gevonden want XP ondersteunt standaard maar weinig SCSI en geen SATA schijf-controllers.
Zoek op het forum en/of google naar: nlite slipstream sata xp
en je zult meer dan genoeg handleidingen vinden hoe de juiste SCSI/SATA schijfcontroller-driver te integreren in een nieuw te branden XP installatie cd m.b.v. nLite.

Integreer (kan ook in nLite) in datzelfde proces ook meteen Service Pack 3, zodat je niet tegen de een partitie-groottebeperking van 'oudere' XP versies aan te lopen (die zonder SP of met slechts SP1).
SP3 voor XP NL: hier

Succes,

Tijs.
 
Het mag oorspronkelijk niet uitmaken. Maar ik denk dat windows xp je harddisk niet herkent. Heb je al geprobeerd om de 2e partitie te formatteren in fat32
 
Niet vreemd: Je hebt een SCSI of SATA schijf-controller in je laptop/pc, en dus wordt er geen harde schijf gevonden want XP ondersteunt standaard maar weinig SCSI en geen SATA schijf-controllers.
Zoek op het forum en/of google naar: nlite slipstream sata xp
en je zult meer dan genoeg handleidingen vinden hoe de juiste SCSI/SATA schijfcontroller-driver te integreren in een nieuw te branden XP installatie cd m.b.v. nLite.

Integreer (kan ook in nLite) in datzelfde proces ook meteen Service Pack 3, zodat je niet tegen de een partitie-groottebeperking van 'oudere' XP versies aan te lopen (die zonder SP of met slechts SP1).
SP3 voor XP NL: hier

Succes,

Tijs.


Hey,

Bedankt voor je hulp!

Ik had al zo'n gevoel dat het iets met SATAN:evil: te maken had;-)

Maar het probleem is dat ik geen SATA drivers kan vinden voor men laptop?
dit is de support-pagina van men laptop

Ik zal eens proberen met nLite van zodra iemand me kan zeggen waar ik de drivers kan vinden...

PS. BartPE das hetzelfde als nLite, of niet? Ni dak PE ga gebruiken hoor.



Alvast bedankt!

Grt.
 
Waar moet je die SATA-drivers zoeken? En hoe weet je welke je nodig hebt?
 
Omdat er meerdere subtypes van jouw toshiba zijn ben ik niet 100% zeker, maar probeer deze software en pak die uit in een map.

Wat je er dan verder mee kunt doen voor je slipstream-actie etc. staat hier. Je kunt het eerste stuk overslaan, omdat de drivers al volledig in het .zip bestand aanwezig zijn (dus er niet meer van wordt uitgegaan dat je een floppy-drive hebt en het dus in een XP CD wilt slipstreamen). Je kunt dus beginnen bij stap 9.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan