win xp activeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

okeeee

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2005
Berichten
268
Is het mogelijk om win xp zo vaak te her installeren als je wilt, als win xp nog niet is geactiveerd? Is het dan mogelijk om elke 30 dagen win xp te her installeren, zonder win xp te activeren?
 
Ja, dat kan, maar waarom zou je om de 30 dagen deze moeite doen om XP inclusief alle hard-en software opnieuw te installeren, als het makkelijk kan: via internet of via de telefoon. Heb je een bepaalde reden om je xp niet aan te melden / te registreren?
 
Nee, ik vroeg me af of dat mogelijk is. Als win xp al geactiveerd is, kan je dan nog zo vaak her installeren als je wilt?
 
of je "zo vaak als je wil" kunt installeren/aanmelden/registreren weet ik niet. Wel dat je vaker kunt installeren. Ik ga er dan van uit dat het een legale versie betreft, met de daarbij behorende code.Het kan altijd zo zijn dat je om een bepaalde reden xp opnieuw moet installeren, bij het registreren van xp is dan niets aan de hand. Maar het wordt anders als je je cd verspreidt, waardoor in enkele dagen tientallen registraties volgen. Je cd is dan niet meer legaal, en registratie kan dan tegengehouden worden, inclusief de updates.
 
Een tip wat ik gelezen heb en wat dit onderwerp betreft:
Wanneer je niet steeds wil activeren,
Als je windows opnieuw op het zelfde systeem installeert en de hardware is hetzelfde gebleven kun je dit ff snel doen.
kopieer het bestand C:\Windows\Systeem32\wpa.dbl naar een floppydisk.
Herinstaleer windows.
Start hierna nogmaals de installatie van windows en laat deze doorlopen totdat je bij het scherm komt met de vraag wat je wilt doen,kies voor repareren.Hier kom je in een DOS venster van systeemherstel.
Plaats nu het bestand terug met het commando copy a:\wpa.dbl C:\Windows\systeem32.
Afsluiten en windows cd verwijderen en opnieuw opstarten en je windows xp is weer geactiveerd.
 
Maikel9

Dat is een geweldige tip van je, uitgeprint, en ingehecht in een bijzondere map. Ooit heb ik xp (originele cd) 3 keer laten verlopen, op de betreffende plek was geen internet, en ik wilde, net als de topic-starter, niet een risico lopen door meerdere keren telefonisch aan te melden. De reden? De pc stond elders te wachten op een beurt, dat had alle tijd, en ik wilde oefenen met het indelen in partitities zonder later problemen met Bill te krijgen wanneer ik opnieuw ging aanmelden.
Bedankt voor de tip, vind het wel jammer dat de topic-starter niet meer reageert.
 
Dat is wel handig. Is het ook mogelijk om ghosting hard disk software te gebruiken, hoe werkt dit?
 
Ik wil gewoon even zeggen dat je op dezelfde computer zoveel keer kan herinstalleren als je zelf wil, aangezien telkens dezelfde hardwareprint wordt meegegeven met de activatiesleutel. Online activeren gaat heel snel dus ik zie geen reden om het met wpa.dbl te doen als je internet hebt.

Als je wpa.dbl gebruikt, moet je het bestand wel terug naar zijn originele locatie kopiëren in veilige modus.

Over Norton Ghost weet ik niets.

James :)
 
Maar als win xp al geactiveerd was, kan je daarna nog steeds win xp activeren na formateren en weer installeren?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan