Win XP als update over Win 2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterretsiM

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2001
Berichten
282
Een vriendin van mij heeft een computer met win 2000 erop, maar zij wil liever win xp. Is het mogelijk om de installatie van win xp als update over win 2000 heen te zetten? Er staat mij namelijk iets bij van dat ze niet compatible zijn i.v.m. een ander bestandssysteem o.i.d.
 
dan zal ie niet geupdate moeten worden maar een compleet nieuwe installatie.. dan wordt alles eraf gegooid en xp erop geïnstalleerd (ipv een normale update over 2000 heen waarbij data bewaard blijft)

Ik zelf vind 2000 daarbij ook 1000x beter (als t niet meer is..) dan xp..
 
Ik begrijp dat je dan een complete installatie zal moeten uitvoeren, maar liever een update. Scheelt weer een werk met uitzoeken en backuppen.
 
het kan normaal gesproken wel hoor.
maar dan moet je wel de voledige windows xp pro,
nemen.
want de home of wel thuis versie gaat dus niet over,
2000 heen eigen ervaring.
 
@ Virtuosa: Als ik het dus goed begrijp kun je win xp pro als update over win 2000 heenzetten. Dus na installatie staan alle bestanden en programma's er nog op? En integreerd xp de al geïnstalleerde programma's dan in zichzelf (dus dat je niet alles moet de-installeren en opnieuw installeren)?
 
ja dat kan gewoon als je een voledige xp pro cd heb.
het makelijkste is om dan de stup in win 2000 zelf,
uit te voeren.
zorg er wel voor dat xp en win 2000 de zelfde taal zijn.
dus niet bevoorbeeld windows 2000 engels en een,
nederlandse windows xp.
als je de setup start kan je ook ff een kleine test doen.
om te zien of het systeem xp aan kan.


greets virtuosa
 
Weet niemand het? Als ik het goed begrijp moet je de installatie van win xp pro vanuit win 2000 starten, maar ik weet het dus niet zeker. Wie wel?
 
1 start windows 2000
2 cd van xp pro er in doen
3 blader via verkenner naar setup
4 start setup van cd

p.s zorg dat er geen virus scanner actief is want dan,
kan het mis gaan dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan