win XP automatisch bij 2000 laten aanmelden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefanmethorst

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2002
Berichten
288
Hallo allemaal,

Ik heb een win2000 computer als print-computer, om op die computer te komen moet ik een wachtwoord intypen.

Is het mogelijk om een bestandje te maken dat je in start -> opstarten neerzet die automatisch verbinding maakt en het wachtwoord opgeeft als de computer opgestart wordt?

(computer heet Desk5 in de werkgroep BOVEN)

b.v.d.

Stefan
 
Standaard optie

In windows 2000 is aanloggen een optie die je uit kunt zetten. Helaas hangt mijn computer aan een domein en dan kan het niet (meer).

Zoek in het configuratiescherm naar "gebruikers en groepen" en open dit. Ga naar tabblad geavanceerd.
Er staat hier in elk geval een optie "gebruikers moeten ctrl-alt-del drukken om zich aan te melden.
Dit kun je uitzetten.
Verder kun je daar opgeven of gebruikers een user en wachtwoord moeten opgeven om zich aan te melden bij windows.
 
Laatst bewerkt:
Die 2 staan beide uit, maar dan meld windows zich nog wel gewoon aan onder die gebruikersnaam, maar hij vraagt alleen niet meer om een wachtwoord.

Hij moet dus helemaal niet meer aanmelden, dit zou je voglens mij kunnen doen door alle gebruikers te verwijderen, maar dat kan niet...

Stefan
 
klopt dat kan niet

In windows 2000 is dit ingebakken.
Het lijkt me sterk dat dit eruit te slopen is.

Wat ik niet begrijp is waarom je het wachtwoord eruit wil halen, op een printserver kun je "iedereen" rechten geven om te mogen printen.
En zodoende hoef je geen wachtwoord op te geven als je iets wil printen.
Bij het aanloggen hoef je ook geen wachtwoord op te geven, want dat staat al uit.

Blijft volgens mij geen vraag om een wachtwoord meer over!?
 
Jawel, ik wist niet dat je mensen rechten kunt geven! Hoe doe je dat dan precies?

Dan is het probleem namelijk ook opgelost.

Als ik naar de printer ga en dan sharing, vervolgens naar security dan op add dan naar onze werkgroep, mijn computer en dan vervolgens op add klik dan komt de volgende foutmelding: "unable to lookup user names for display". Hij voegt dan ook geen computer toe.

Wat doe ik fout?

Stefan
 
Laatst bewerkt:
user name toevoegen

Je moet alle users bij de printer alle rechten geven.
Of in ieder geval tenminste print rechten.

Als je met een user "prive" werkt dan moet die op beide pc's hetzelfde wachtwoord hebben.
Ook de werkgroep moet hetzelfde zijn.

Volgens mij moet het dan lukken.

Een computer toevoegen kan volgens mij niet
Er is een user die heet "iedereen" of "everyone"
Als je die rechten geeft om te printen dan moet het lukken om de printer toe te voegen en te printen.

Als je de printer al toegevoegd hebt verwijder deze dan eens op de 2e pc, opnieuw toevoegen kun je door te bladeren over het netwerk of door een printer toe te voegen en dan als netwerknaam

\\computer1\printersharenaam


te gebruiken

Succes
 
Ik heb alles uitgevoerd, maar het is nog niet gelukt. Als ik wil printen (of gewoon door die computer bladeren) moet ik een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven. Ook zoeken via google levert geen resultaat op! Wat kan ik verder nog proberen?
 
gelijk aan andere users?

Die user en password is die gelijk aan de user op de pc waar je aan het werken bent?

Zo nee maak ze gelijk

Dit gelijk maken kan door vanuit het control panel
users en passwords aan te klikken
een vinkje te zetten bij
"users must enter a name and password to use this computer.
Vervolgens kun je het password wel veranderen
Daarna kan het vinkje weer weg.

Zo ja verwijder deze user op beide pc's en maak deze opnieuw aan.
Om de user te verwijderen moet je minstens nog 1 andere user hebben anders gaat het niet
Ook hier moet je het vinkje tijdelijk aanzetten

Ik hoop dat het nu opgelost is.

:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan