win xp doet bijna niks meer, win 98/Me installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

djpiper1984

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2004
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=208886

het probleem was dat er een foutmelding kwam ,welke weet ik niet precies dit staat in bovenvermelde thread maar dit heb ik "hersteld"door win xp opnieuw te instaleren.
Maar nu doet de pc dus helemaal niks meer, hij start op tot in windows maar de programma's doen niiks te weinig geheugen ofzo.
Het was oorspronkelijk een win98se (packardbell , maar toen deze vast liep heeft een kennis er win xp opgegooid omdat de herstelcd's het niet deden. maar niet genoeg geheugen enz. voor xp ).Inmiddels is de c-schijf een paar keer leeg gegooid omdat hij het niet meer deed ,dus ik kan niet herstellen.

maar nu wil ik dus op een of andere manier win xp eraf gooien en er win ME/98 erop zetten, maar het zijn geen bootcd's maar installatiecd's . Hoe kan ik dit doen ????

Maak een boot diskette voor windows 98

www.bootdisk.com en start dan op met cd ondersteuning.
Als de computer opgestart is doe je de cd in de cdrom en begin je met de installatie.

Ik denk dat je eerst de disk zijn bestand systeem (nu ntfs) moet wissen met fdisk en dan fat32 er op moet zetten anders loopt de installatie niet.
Daarvoor heb je dus een opstart diskette nodig en moet je via de bios eerst a: aanvinken.

dat omzetten van ntfs in fat32 moet dat alleen bij win 98 of ook bij win Me ??

1. opstartdiskette maken van de win me/win 98
2. opstarten met cd ondersteuning

installeert de comp win ME/98 dan of moet ie eerst formatteren en dan de bovenstaande stappen ??

djpiper,
Ik heb nergens in jou bericht gelezen dat het een ntfs schijf is. Weet je dat wel zeker.
Als het ntfs is dan zul je de harddisk opnieuw moeten formatteren. Dat zul je dan moeten doen zowel voor windows 98 als voor windows ME.

Als je XP op je computer installeerd dan veranderdt hij automatisch de bestandsindeling op je schijf waar je windows xp op zet.
Als je dus terug wilt naar windows 98 of ME dan moet dat dus terug gezet worden en kan niet met formateren maar moet met fdisk.

Geplaatst door wab62
Als je XP op je computer installeerd dan veranderdt hij automatisch de bestandsindeling op je schijf waar je windows xp op zet.
Als je dus terug wilt naar windows 98 of ME dan moet dat dus terug gezet worden en kan niet met formateren maar moet met fdisk.

Dat doe je met de keuze:

NON-DOS partitie verwijderen, daarna dos-partitie aanmaken en formateren.

NTFS is een non-dos bestandsysteem.

Geplaatst door wab62

Dit ben ik niet met je eens, windows xp home zet ik op fat32.
En ik heb van de vraagsteller niet begrepen dat hij op ntfs heeft geformatteerd dus dat zal eerst duidelijk moeten worden.

Puppie,

Sorry daar heb ik even niet aan gedacht, de meesten installeren het echter automatisch en dan komt ntfs er op toch?
Mvg

Bij een nieuwe installatie kan ik kiezen wat ik wil.

ntfs/fat32

ik weet niet of je het kan kiezen, maar met installeren van win xp home de laatste keer (vorige week ,omdat hij niks meer deed) heb ik nergens voor gekozen maar ik zal het nakijken voor ik wat doe. Ik heb voorlopig toch geen tijd i.v.m school , maar alvast bedankt voor de hulp .

Groetjes Shirly

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan