win xp eerste 10 min cpu 100%

Status
Niet open voor verdere reacties.

whisper380

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 jan 2009
Berichten
1.247
als ik mijn pc opstart blijft mijn pc de eerste 10 min de cpu op 100% belasten.
na 10 min is er niks aan de hand en kan je gewoon goed werken.

nu heb ik mijn antivirus al vervangen van rising naar avast 5. en die had 160 (ja u leest het goed) virussen gevonden. dus ik raad niemand meer aan rising te gebruiken.
verder heb ik mijn pc gescand met mbam en die vond 1 infectie en die is verwijdert.
verder heb ik mijn pc met antispyware search en destroy gescant en ook die vond niks.

wat kan nu het probleem zijn?

verder als de pc normaal draait naar 10 min. en ik een browser opstart komt het probleem weer terug en draait de pc weer op 100% maakt niet uit welke browser met chrome,ie8/7,firefox heb ik het getest. en de site is ook niet echt belastent voor de pc.
helpmij.nl,marktplaats,google,speeleiland,enz.

dus heeft er iemand een oplossing?

alvast bedankt voor de hulp die ik hopelijk van jullie krijg
 
Ik raad je aan een Hijackthis log te maken en te plaatsen op www.nucia.eu

Met zoveel virussen lijkt mij dat je systeem nog steeds niet schoon is en daar moet eerst maar eens naar gekeken worden. Mocht dit niet helpen dan zou ik overwegen een format te doen.
Overigens raad ik je aan in je lopende processen te kijken welk proces(sen) zoveel van je CPU in beslag neemt.
 
Onhandig?
Tja, dan houd het snel op helaas.
Er zal toch gekeken moeten worden of er nog infecties zijn. Kwestie van een log maken en plaatsen en je wordt verder geholpen.


En al naar de processen gekeken?
 
ja svchost.exe verbruikt 99%
en tijdens internetten llsas .exe of zoiets
 
Kunnen beide op Spyware wijzen.
Probeer anders www.superantispyware.com nog eens ( de free versie en eerst updaten ) als je HJT niet wil.

Levert dit geen resultaat dan zal je toch echt een HJT log moeten maken of anders formatteren.
 
heb het progr. geinstalleerd en laten scannen.
no infections found zegt die
 
Tja, naar mijn idee dus nog maar twee oplossingen.

1. Een HJT Log
2. Formatteren


Aan jou de keus......
 
straks maar een hjt log maken en posten
alvast bedankt voor het meedenken.
hebben andere nog tips?
 
Zou je zo goed willen zijn om een link naar je HJT Log op Nucia hier te willen plaatsen.
Ik/we leren graag en zo kunnen we het volgen.

Bedankt vast.
 
oke zal ik doen maar ben nu effe ergens anders dus zal vanavond worden
 
svchost.exe op 99% duidt vaak op Windows Updates die worden binnengehaald. Natuurlijk kan het ook een 'fake' versie zijn die eigenlijk viri of spyware bevat, maar laten we daar hier nog even niet vanuit gaan (dat komt nl. wel naar voren als je het proces van Nucia ingaat).
Doe het volgende, en kijk of dat het probleem verhelpt:
Start -> Uitvoeren -> services.msc
Zet de services "Automatic Updates" én "Intelligente achtergrondsoverdrachtservice" beiden op opstarttype Automatisch ("Intelligente achtergrondsoverdrachtservice" zal bij jou waarschijnlijk op Handmatig staan als opstarttype). Herstart hierna de computer en kijk of het helpt.

Succes,

Tijs.
 
dnties jouw oplossing had ik al geprobeerd had namelijk op google hetzelfde gevonden.
maaar helaas dit werkte maar 2 dagen daarna stond ie weer op 100%.
nu is mijn pc niet een van de jongste meer maar hij werkt nog goed.
(zie mijn systeem)
herinstallatie heb ik een goede 2maanden geleden pas gedaan en daarvoor had ik dit probleem ook dacht het daarmee op te lossen.
misschien nog iets anders dat ik kan proberen.
(nu reageer ik effe niet meer ga ergens naartoe, nu ik zal maar zeggen tot vanavond)
vanavond post ik het log op die site en dan post ik de link en zal ik andere oplossingen nog doorlezen.
 
In situaties in de praktijk waar mijn genoemde ingrepen in services.msc niet voldoende waren bleek er nog malware aanwezig te zijn op de pc.
Dus laten we even afwachten of de tips van Nucia je gaan helpen ook dit probleem met svchost.exe op te lossen.

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan