Win XP en webcams

Status
Niet open voor verdere reacties.

toena

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2002
Berichten
5
hallo,

sinds ik win XP pro heb geinstalleerd, kan ik niet meer via MSN beelden krijgen van webcams....

er staat dan namelijk:

Je kunt geen video- en mondeling gesprek voeren met......Deze persoon moet beschikken over een of meer van de volgende zaken: een geluidskaart, MSN Messenger of Windows Messenger versie 4.0 of hoger en toestemming van zijn of haar netwerkbeheerder.

En als ik een webcam gesprek accepteer dan gaat ie wel bellen, maar dan staat er dat de andere partij de conversatie niet accepteerd....

nou is ook ergens anders te lezen dat de andere gebruiker ook Win XP moet hebben wil je beelden van de webcam kunnen zien.... vreemd is dat....

weet iemand hoe ik wel met mijn win XP webcam beelden kan ontvangen.... het liefst dan via msn messenger....

bedankt,
groeten jeroen
 
ander partij moet inderdaad ook Xp hebben en anders Netmeeting gebruiken.
 
ik heb het ook met netmeeting geprobeerd.. . dus gewoon het nummer bellen, maar dan geeft ie aan:
"the other didn`t accept the call" (lijkt duidelijk hij wil me niet spreken), maar dat kan het niet zijn...

wat moet die ander dan nog doen, moet ie mij ook bellen.. of is dat niet nodig ??

of kan het aan mijn instellingen liggen..
of moet ik msn niet samen met netmeeting runnen?

bedankt..
jeroen
 
Netmeeting moet je gewoon samen met msn kunnen runnen.
(lukt mij in ieder geval wel).
Wat ik wel weet is dat veel mensen in mijn omgeving niet te vreden zijn over netmeeting en met andere proggies ' cammen ' .
Bijvoorbeeld Yahoo messenger.
 
Als je er echt niet meer uitkomt, kan je ook kijken voor WebcamXp. Heb er alleen maar positief over gehoord en in de proversie zit een eigen chatsysteem.:cool:
 
ik heb het ook met netmeeting geprobeerd.. . dus gewoon het nummer bellen

Het is dan wel de bedoeling dat je het IP-nummer invoert. Een firewall kan nog wel eens voor problemen zorgen als deze niet juist is geconfigureert. Zeker als je Xp draait(en de firewall hebt ingeschakeld) moet je de juiste poorten openzetten voor Netmeeting. Eventueel even uitschakelen als je Netmeeting gebruikt kan natuurlijk ook. Info over de gebruikte poorten kun je hier vinden:
http://www.hsph.harvard.edu/it/netmeeting/ports.html
 
Laatst bewerkt:
oke, bedankt allemaal....

maar het is helaas nog niet gelukt.....

heb net weer geprobeert te bellen......

het is dus geen vereiste dat je allebei win XP moet hebben.... maar er staat als ik bel en hij belt allebei hetzelfde namelijk, user did not accept the call..... terwijl je niks kan accepteren..... (ik gebuik wel de ip-adressen)

mijn wanadoo cable verbinding is inderdaad firewalled: de internet connection firewall is inderdaad enabled..... maar is het niet zo dat ik alleen de firewall van de lan-verbinding moet disabele ???

zal even naar die instellingen kijken... maar ben dan bang dat ik het netwerk in huis vernaggel...

ik laat het nog wel even weten....
bedankt iniedergeval...
 
Je bent dit thread begonnen met de vraag over webcam in Msn. In Msn moet je dus wel degelijk beide Xp draaien wil je kunnen videochatten.
Het alternatief is Netmeeting. Daarbij maakt het dus inderdaad niet uit welk Os jij of de chatpartner draait, vandaar Nm als alternatief.

mijn wanadoo cable verbinding is inderdaad firewalled: de internet connection firewall is inderdaad enabled..... maar is het niet zo dat ik alleen de firewall van de lan-verbinding moet disabele ???

Wat ik hieruit opmaak is, dat je twee Firewalls hebt draaien. Om te beginnen zou ik het bij één firewall houden en dan liefst niet de Xp firewall. Als je de geïnstalleerde firewall configureert aan de hand van de poortnummers in mijn vorige bericht zou het in principe moeten lukken. Probeer anders of jij en je chatpartner elkaar wel kunnen bereiken met een uitgeschakelde firewall.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan